معدن

افزایش ۶۱ درصدی بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت

افزایش ۶۱ درصدی بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری معدن نیوز - دولت دوازدهم در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸، بودجه وزارت صمت را حدود ۶۱ درصد نسبت به رقم تخصیص یافته به این وزارتخانه در سال گذشته، افزایش داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، لایحه‌ بودجه سال آینده سرانجام بعد از انجام اصلاحاتی به ویژه در هزینه‌ها، دیروز، چهارم دی‌ماه از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شده است که بر اساس آن، بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه آن معادل 2285 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال گذشته حدود 61 درصد افزایش یافته است. در این میان سهم دستگاه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، 1205 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به بودجه 962 میلیارد تومانی سال 1396 بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

هم‌چنین در لایحه پیشنهادی بودجه سال 98، سهم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معادل 21 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

این در حالی است که دولت دوازدهم، سهم شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بودجه سال 98 را بیش از 111 میلیارد تومان تعیین کرده که نسبت به بودجه این سازمان در سال گذشته حدود 23 درصد افزایش یافته است.

در این میان، در لایحه پیشنهادی بودجه سال 98، دولت، شش میلیارد و 790 میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است که نسبت به رقم تعیین شده در بودجه سال گذشته کاهش سه درصدی داشته است.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز سهمی معادل 31 میلیارد و 979 میلیون تومان به خود اختصاص داده است که نسبت به سهم این سازمان در بودجه سال گذشته حدود 22 درصد افزایش داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد