آلومینیوم و مس

نهایی شدن فروش ۴۰ درصدی سهام ریوتینتو در معدن مس گراسبرگ اندونزی/مبلغ معامله ۳.۵ میلیارد دلار تایید شده است

نهایی شدن فروش ۴۰ درصدی سهام ریوتینتو در معدن مس گراسبرگ اندونزی/مبلغ معامله ۳.۵ میلیارد دلار تایید شده است
پایگاه خبری معدن نیوز - کمپانی ریوتینتو فروش ۴۰ درصد سهام خود در معدن گراسبرگ، واقع در اندونزی و به مبلغ ۳/۵ میلیارد دلار را به‌عنوان بخشی از معاملات مربوط به کمپانی دولتی PT Inalum و کمپانی فریپورت مک‌موران، نهایی کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمپانی PT Inalum در اندونزی، قبلاً 9/35 درصد از سهام این معدن که دومین معدن بزرگ مس در جهان است را در اختیار داشته است.

موسسه فستر مارکتز متال بولتن پیشتر در مورد فروش سهام کمپانی ریوتینتو در اوایل سال جاری گزارش داده بود و اشاره به این موضوع شد که اختلافاتی میان دولت اندونزی و کمپانی فریپورت مک موران وجود دارد. دولت اندونزی در حال افزایش سهم خود از معادن این کشور است.

در نتیجه‌ی این مذاکرات، شرایط سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تبدیل این معدن از نوع روباز به نوع زیرزمینی فراهم خواهد شد.

این توافق‌نامه در تاریخ 28 سپتامبر اعلام شد، اما کمپانی ریوتینتو اعلام کرد که این روند با توجه به شرایطی پیش می‌رود که شامل تأییدیه‌های قانونی است و این مسئله هم‌اکنون تکمیل‌ شده است.

«Sebastian Jacques Jean» مدیر اجرایی کمپانی ریوتینتو درباره فروش سهام معدن گراسبرگ گفت: این فروش، مجموع درآمد حاصل از فروش را طی دو سال به بیش از 11 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. این موضوع بیان‌گر رویکرد کمپانی نسبت به تخصیص سرمایه و تعهد به پرداخت بازدهی است.

گفتنی است، معدن گراسبرگ در نیمه اول سال جاری، 298 هزار و 500 تن مس تولید کرده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد