آلومینیوم و مس

رئیس سازمان خصوصی سازی؛

واگذاری سهام آلومینیوم المهدی و هرمزال ابطال نشده است/ سهام به نیابت از خریدار به شخص دیگری واگذار می شود/ اصرار بر اینکه در واگذاری مذکور تخلفی صورت گرفته صحیح نیست

واگذاری سهام آلومینیوم المهدی و هرمزال ابطال نشده است/ سهام به نیابت از خریدار به شخص دیگری واگذار می شود/ اصرار بر اینکه در واگذاری مذکور تخلفی صورت گرفته صحیح نیست
پایگاه خبری معدن نیوز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس می گوید که قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال لغو شده و قرار است مجددا در مناقصه واگذار شود، اما رییس سازمان خصوصی سازی می گوید که واگذاری ابطال نشده، پابرجا بوده و سهام همچنان به نام خریدار است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در ماه پایانی سال 93 بود که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال واگذار شد که البته از همان ماه‌های ابتدایی تعدادی از نمایندگان و کارشناسان همانند احمد توکلی، نماینده مجلس نهم بارها متذکر شدند که نحوه این واگذاری صحیح نبوده و خریدار اهلیت نداشته است. هر چند پرونده این واگذاری در مجلس دهم نیز پر سرو صدا بود و بارها از وزرای اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و رییس جمهور درباره واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال سوال شد.

در این زمینه یکی از بازوان نظارتی مجلس شورای اسلامی، یعنی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در سال 96 به پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال ورود کرد و دستگاه‌های نظارتی هم به نوعی بر نادرست بودن این واگذاری مُهر تایید زدند که در این راستا هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال فسخ شده است.

در همین رابطه احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس به خانه ملت گفته که هفته گذشته اعلام شد قرارداد واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده و قرار است این شرکت در مناقصه‌ای جدید به فروش برسد و به وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گوشزد شده که اشتباه واگذاری گذشته بار دیگر تکرار نشود.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس خریدار شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال به سازمان تامین اجتماعی، ایمیدرو، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی بدهکار بوده و هزینه سنگینی بر دوش دولت، مردم و بیت‌المال بر جای گذاشته است.

سیدعلی اشرف عبداله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در خصوص صحت و سقم فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفته، این واگذاری ابطال نشده است و پابرجا بوده و سهام همچنان به نام خریدار است، اما چون خریدار برخی از تعهدات خود را انجام نداده برای آن اظهارنامه صادر و دِین حال (قرضی که یا مدّت ندارد و یا مدتش سر رسیده است و طلبکار حقّ مطالبۀ آن را دارد) ابلاغ شده است و اکنون زمان دین حال گذشته، بنابراین برای وصول مطالبات سازمان خصوصی‌سازی و دولت از خریدار، سهام به نیابت از خریدار به شخص دیگری واگذار می‌شود که این به معنای ابطال و فسخ نیست.

رییس سازمان خصوصی سازی می‌گوید در پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال شکایتی علیه هیئت واگذاری صورت گرفت که هیئت داوری به این پرونده رسیدگی و هیئت واگذاری را تبرئه کرد که محکمه تجدیدنظر نیز این رای را اِبرام و قرار رد دعوی بدوی صادر کرد و حکم قطعی شد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه رای قطعی شده و محکمه هیچ تخلفی را برای هیئت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال اثبات نمی کند، لذا مجددا اصرار بر اینکه در این بخش تخلفی صورت گرفته صحیح نیست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد