فولاد و آهن

نتیجه نشست شناسایی گلوگاه‌های حمل و نقل ریلی محمولات فولاد خوزستان؛

روزانه ۱۷۵ واگن به مقصد فولاد خوزستان حمل می شود/ ۱۳۰ واگن از مبدأ چغارت و چادرملو و ۴۵ واگن از مبدأ سنگان خواهد بود

روزانه ۱۷۵ واگن به مقصد فولاد خوزستان حمل می شود/ ۱۳۰ واگن از مبدأ چغارت و چادرملو و ۴۵ واگن از مبدأ سنگان خواهد بود
پایگاه خبری معدن نیوز - نشست شناسایی گلوگاه‌های حمل و نقل ریلی محمولات فولاد خوزستان برای تسهیل و اجرایی نمودن قطار برنامه ای و با هدف تنظیم برنامه حمل ریلی مواد اولیه محمولات فولاد خوزستان در قالب نظام قطار برنامه ای آزمایشی از مبادی سنگان، چادرملو و چغارت به مقصد فولاد خوزستان برگزار شد.
  بزرگنمايي:

یه گزارش معدن نیوز، این نشست با حضور مرتضی جعفری و سید مرتضی علی احمدی مدیران کل سیر و حرکت و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش زاده مدیر کل و معاونان فنی، بازرگانی، سیر و حرکت و تعمیرات راه آهن ناحیه جنوب، حافظ نظری و کامران بهمنی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فولادریل جنوب، جواد صادقی مجد مدیرعامل گنجینه پردیس، سید سمیع موسوی مدیر خرید مواد اولیه و مرتضی پورعبدی مدیر حمل و نقل صنعتی، با استقبال و ریاست علی امیدی مدیر بخش خدمات صنعتی فولاد خوزستان، روز شنبه 8 دی‌ماه 97 در سالن کنفرانس مدیریت بخش خدمات صنعتی برگزار شد.
طرح نظام قطار برنامه‌ای از تاریخ 10 دی‌ماه 97 به مدت یک‌ماه، بصورت آزمایشی برگزار و در قالب چهار بخش (برنامه محمولات - تعهدات طرفین در برنامه آزمایشی- بهبود تهدیدها و دغدغه ها- نتیجه آزمایش) مورد توافق و تصویب قرار گرفت.
برپایه این گزارش برنامه محمولات ریلی فولاد خوزستان با تعهد و استمرار حداقل حمل بار روزانه 175 واگن به مقصد فولاد خوزستان به تفکیک مبادی از مبدأ چغارت و چادرملو معادل 130 واگن با زمان سیر 11 روزه (8 روز سیر و 3 روز بارگیری و تخلیه) و از مبدأ سنگان 45 واگن با زمان سیر 13 روزه ( 10 روز سیر و 3 روز بارگیری و تخلیه) در مرحله آزمایشی انجام می شود.
همچنین تعهدات طرفین در برنامه آزمایشی عبارتند از:
-به حداقل رساندن زمان بارگیری، زمان سیر و زمان تخلیه با تنظیم برنامه مدون فیمابین اداره کل سیر و حرکت، راه آهن ناحیه جنوب، گنجینه پردیس و فولاد خوزستان در تهیه جدول ( ترانزیت تایم) زمانی حمل و نقل.
-رعایت توازن و تعادل در دریافت و ارسال واگن از ایستگاه میان‌دشت به فولاد خوزستان و بالعکس.
-تعهد بارگیری مطابق برنامه قطار برنامه ای در مبادی بارگیری از طرف فولاد خوزستان و تعهد شرکت گنجینه پردیس در زمینه تأمین واگن مورد نیاز طبق برنامه آزمایشی انجام می شود.
-دستورالعمل اجرایی قطار برنامه ای حد فاصل ایستگاه میا‌ن‌دشت تا فولاد خوزستان با رویکرد کاهش زمان توقف و افزایش بهره‌وری در قالب تعیین حدود اختیارات و مسئولیت‌ها، حداکثر تا 10 دی ‌ماه 97 بوسیله‌ی نماینده راه آهن و فولاد خوزستان تنظیم می گردد.
این گزارش حاکی از آن است، در راستای کاهش تهدیدها و دغدغه های مربوط به ارسال به موقع واگن‌ها از فولاد خوزستان به مبادی بارگیری، راه آهن جنوب متعهد گردید نسبت به ارائه خدمات شبانه روزی بابت تعمیرات جاری کل واگن‌های لبه بلند طرف قرارداد فولاد خوزستان در ایستگاه میان‌دشت اقدام ‌نماید. ضمناً فولاد خوزستان نیز طبق روال گذشته اهتمام لازم نسبت به تعمیرات واگن‌ها را به عمل آورد.
-صدور بارنامه بعد از تخلیه واگن توسط شرکت های مالک واگن جهت تسریع در اعزام واگن‌های خالی قبل از بازدید ایستگاه میان‌دشت صورت می پذیرد.
-به حداقل رساندن زمان توقف واگن خالی در ایستگاه میان‌دشت توسط راه آهن جنوب انجام می‌شود.
-رعایت اعزام قطارهای یک‌دست از مبدأ بارگیری جهت تخلیه به منظور کاهش زمان مانور.
-تقویت و نظارت کامل ساختار پست بازدید در تضمین سلامت واگن‌ها توسط راه آهن جنوب و فولاد خوزستان و به حداقل رساندن واگن‌های معیوب در تنظیم و اعزام قطار به سمت ایستگاه میاندشت و به سمت فولاد جهت تخلیه .
-تامین خدمات دیزل مانور مناسب و به لحظه در جهت تحویل و تحول واگن های باردارو خالی در مقصد ایستگاه میان‌دشت از طرف راه آهن جنوب و فولاد خوزستان .
-تا حد امکان عدم توقف واگن‌ها (بجز واگن‌های لبه بلند طرف قرارداد فولاد خوزستان) که باعث اختلال در قطار برنامه ای در ایستگاه میان‌دشت می گردد از طرف راه آهن جنوب رعایت شود.
در ادامه جلسه، شرکتهای حمل ریلی طرف قرارداد نیز متعهد گردیدند ارائه خدمات مناسب از طرف شرکت های مالک واگن طرف قرارداد فولاد خوزستان در زمینه واگنهای آماده بکار و در سرویس به تعداد تعیین شده در برنامه آزمایشی، خدمات صدور بارنامه به لحظه جهت بارگیری واگنهای باردار و خالی در مبادی بارگیری و تخلیه و همچنین اجرای سامانه رایتیک برای ثبت فرآیند اقدامات لحظه‌ای از زمان واگذاری قطار در ایستگاه میان‌دشت تا تخلیه و اعزام مجدد خالی جهت ارزیابی دلایل تحقق و یا عدم تحقق از طرف شرکت گنجینه پردیس و دسترسی های لازم از طرف اداره کل بازرگانی داخلی انجام پذیرد.
از زمان طرح آزمایشی جلسات روزانه جهت ارزیابی اجرای آن میان نمایندگان راه آهن جنوب و فولاد خوزستان راس ساعت 12 ظهر برگزار و موارد عدم انطباق به مسئولین منعکس گردد.
در پایان جلسه مقرر گردید نتیجه اجرای آزمایشی قطار برنامه ای ظرف پانزده روز آینده، طی نشستی به دبیری اداره کل سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان فولاد خوزستان مورد بررسی قرارگرفته و پس از رفع گلوگاه‌های موجود اقدام مقتضی در خصوص تنظیم تفاهمنامه مابین فولاد خوزستان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد