گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر عامل کاوش جوش در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

پودر قالب به زودی در کشور تولید می شود/ راه اندازی پروژه تولید پودر قالب تا بهمن ماه/ مواد اولیه تولید فولادهای کیفی بومی می شوند

پودر قالب به زودی در کشور تولید می شود/ راه اندازی پروژه تولید پودر قالب تا بهمن ماه/ مواد اولیه تولید فولادهای کیفی بومی می شوند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل کاوش جوش از افتتاح کارخانه تولید پودرهای قالب در آینده ای نزدیک و راه اندازی اولیه آن تا بهمن ما خبر داد.
  بزرگنمايي:

اکبر هادی زاده مدیرعامل کاوش جوش در گفت و گو با معدن نیوز ضمن اشاره به اینکه این شرکت حدود 25 سال در صنعت ایران فعال است گفت: ابتدا کار را در زمینه جوش آغاز کردیم و در ادامه وارد صنعت فولاد شدیم.

وی افزود: کاوش جوش یک شرکت صد درصد خصوصی است که در ابتدا محصولاتی نظیر سیم جوش و پودرهای جوشکاری را تولید می کرد و در ادامه وارد اتوماسیون صنعت جوشکاری شدیم. همین روند تا سال 90 ادامه یافت تا آنجا که اکثر بخش هایی که به صنعت جوش نیاز داشت را بومی سازی کردیم. در همین راستا تا آنجا که امکان داشت مواد را از داخل تامین کرده و واردات را کاهش دادیم. همچنین ماشین آلات را طراحی و با ایجاد واحد ساخت، آنها را ساخت داخل نمودیم.

هادی زاده اظهار داشت: از آنجا که غلتک های ریخته گری مداوم برای صنعت فولاد را به روش جوشکاری اتوماتیک بازسازی می کردیم، ارتباطمان با صنعت فولاد افزایش یافت و در نتیجه پیشنهادات جدید از این بخش دریافت کردیم مهیای حضور بیشتر در این بخش شدیم.

وی ادامه داد: همین مسائل باعث شد دو تجهیز و ابزار مهم را در صنعت فولاد بومی سازی نماییم یکی از این تجهیزات cord wire یا مفتول های با قطر 13 میلیمتر است که داخل آن با آلیاژهای مختلف شارژ شده و به داخل مذاب تزریق می شود. با این اقدام امکان تولید فولادهای کیفی فراهم می شود و با یک ظرفیت بالا اکثر کارخانجات فولادی را پوشش می دهیم.

مدیرعامل کاوش جوش افزود: پس از موفقیت در تولید مفتول های فوق و اعتماد فولادسازان به کاوش جوش، فولادی ها درخواست تولید کک نفتی را مطرح کردند و اکنون حدود دو سال است که در این حوزه نیز فعال شدیم و نیاز فولادسازان را تامین می کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیز تلاش ما این است که مواد اولیه این محصول را بیشتر به سمت بومی سازی ببریم.

هادی زاده به افتتاح و راه اندازی اولیه پروژه جدید این شرکت در بهمن ماه اشاره داشت و گفت: این پروژه، تولید پودرهای قالب می باشد. در صنعت فولاد، بیلت یا اسلب بایستی ریخته گری مداوم شود که این ریخته گری مداوم نیازمند یک پودر روانکار می باشد که تکنولوژی آن تاکنون در دست آمریکا و اروپا بوده اما کاوش جوش با مشارکت یک شرکت اروپایی و تاسیس شرکت مشترکی، این پروژه را تعریف و تجهیزات نصب و آماده راه اندازی شده است.وی توضیح داد: این پودر قالب که نبود آن به منزله عدم تولید اسلب یا بیلت در کشور و توقف خط تولید فولاد است، یکی از محصولات استراتژیک می باشد که در شرکتی تحت عنوان کاسپین پودر فولاد تولید می گردد 

مدیرعامل کاوش جوش ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مواد اولیه مورد استفاده در cord wire را نیز بومی نمایبم و این کار را با واحد تحقیق و توسعه داخل شرکت اجرایی خواهیم کرد تا در دوران تحریم که نوعی جنگ اقتصادی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد