گفتگو، یادداشت و نشست خبری

دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

واقعی شدن قیمت زغال سنگ سرمایه ها را به این سمت سوق می دهد/ باید با ایجاد انگیزه هایی شاهد حضور گسترده تر بخش خصوصی در حوزه زغال باشیم

واقعی شدن قیمت زغال سنگ سرمایه ها را به این سمت سوق می دهد/ باید با ایجاد انگیزه هایی شاهد حضور گسترده تر بخش خصوصی در حوزه زغال باشیم
پایگاه خبری معدن نیوز -دبیر انجمن زغال سنگ ایران تاکید کرد: واقعی شدن قیمت زغال، انگیزه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را افزایش داده و دیگر نیازمند یارانه های دولتی در این حوزه نیز نخواهیم بود.
  بزرگنمايي:

سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گوی تصویری به معدن نیوز گفت: مهم ترین راهکار برای آنکه از بحران کمبود زغال سنگ در سال های آینده خارج شویم این است که سرمایه گذاری های را در حوزه زغال کشور با توجه به ذخایر موجود افزایش دهیم.

وی افزود: دولت در شرایطی نیست که بخواهد در حوزه زغال سرمایه گذاری نماید. اکنون سال هاست که دولت سرمایه گذاری در این حوزه ها را به درستی کنار گذاشته و بهتر آن است که بخش خصوصی به این بخش ها ورود پیدا کند. 

صمدی تصریح کرد: بخش خصوصی زمانی به یک حوزه ورود پیدا خواهد کرد که سرمایه گذاری در آن حوزه برای آن جذابیت داشته باشد. بهترین جذابیت در بخش زغال سنگ این است که قیمت زغال مطابق قیمت های جهانی، یک نرخ واقعی گردد.

وی ادامه داد: چنانچه قیمت ها منطقی شود قطعا حضور بخش خصوصی، حضور گسترده تری خواهد بود چراکه جزو معدود کانی هایی است که در کشور ذخایر بالای یک میلیارد تنی داشته و از بازار مصرف داخلی و صادراتی مناسبی برخوردار است.

 دبیر انجمن زغال سنگ کشور گفت: اگر همان اتفاقی که در حوزه سنگ آهن کشور افتاد در حوزه زغال نیز رخ دهد، با واقعی شدن قیمت ها دیگر نیازی به یارانه های دولتی به این بخش نیز نخواهیم بود و سرمایه ها به این سمت سوق پیدا خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد