سرب و روی

روی در وضعیت صعودی قرار دارد/ موجودی انبارهای بورس فلزات لندن مجددا کاهشی شد/ اخبار خوبی از کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین شنیده می شود

روی در وضعیت صعودی قرار دارد/ موجودی انبارهای بورس فلزات لندن مجددا کاهشی شد/ اخبار خوبی از کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین شنیده می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - در معاملات بازار فلزات لندن، قیمت روی از مرز ۲۶۰۰ دلار عبور کرده و از نظر تحلیل تکنیکال، قیمت فعلا بالای میانگین متحرک ۲۰، ۵۰ و ۲۰۰ روزه قرار دارد که مطلوب است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیو به نقل از کامودیتی، اخبار کاهش تنش جنگ تجاری آمریکا و چین و سفر هفته آینده آقای Liu.He قائم مقام نخست وزیر چین به آمریکا و برنامه پیشبرد مذاکرات تجاری چین-آمریکا از محرک های بازار سرمایه و روی در معاملات امروز است

سایر اخبار خوب که موجب به صعود بهای روی شد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اختلاف قیمت نقدی و 3 ماهه قیمت روی LME از 77 دلار هفته قبل به تنها 1.5 دلار در این هفته کاهش یافته که به شدت محرک قیمت ها بوده و نشانه بسته شدن بازار است.

همچنین موجودی انبارهای LME با وجود رشد از 110.7 هزار تن ماه دسامبر به 124.2 هزار تن رسیده اما مجددا نزولی شده و به 122 هزار تن در روز چهارشنبه کاهش یافته است. همزمان 4800 تن مجوز فروش روی در انبارهای نیواورلان آمریکا و روتردام هلند لغو شده است.

کسری عرضه301 هزار تنی 10 ماه 2018 و تخمین کسری 72 هزار تنی 2019 براساس مطالعات گروه مطالعات سرب و روی ILZSG عامل دیگر افزایش بهای روی در بازارهای جهانی بود.

آمار تولید چین نیز نشان می دهد که اسملترهای چینی همچنان با چالش سودآوری در قیمت فعلی روی روبرو هستند. تولید روی چین در 10 ماه ابتدای 2018 با افت 6.7 درصدی روبرو شده و محدودیت زیست محیطی معادن کوچک ادامه دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد