اقتصاد و صنعت

تداوم روند صعودی قیمت نفت/ هر بشکه طلای سیاه به بالاتر از ۶۲ دلار رسید

تداوم روند صعودی قیمت نفت/ هر بشکه طلای سیاه به بالاتر از ۶۲ دلار رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- با تداوم تلاش صادرکنندگان نفت برای کاهش صادرات نفت خام، دیروز قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی بازهم افزایش یافت و به بالاتر از ۶۲ دلار در هر بشکه رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه در ادامه تلاش کشورهای صادرکننده نفت برای کاهش صادرات، به بالاتر از 62 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمالی با افزایش 1.64 دلار به 62.82 دلار برای هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در بازارهای جهانی سه درصد افزایش یافت.

این گزارش می‌افزاید: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی انتشار جزئیات برنامه اوپک برای کاهش صادرات نفت اعضای این سازمان و همچنین وجود شواهدی دال بر فروکش کردن جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 1.70 دلار به 53.77 دلار برای هر بشکه رسید که افزایش 3.3 درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی برای سومین هفته متوالی شاهد افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود نوشت: پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک تا پایان امسال به زیر 30 میلیون و 73 هزار بشکه در روز کاهش یابد که پایین‌ترین میزان تولید ماهانه این گروه از فوریه 2015 (بهمن – اسفند 93) خواهد بود.

طبق آمار هفته گذشته پایگاه تحقیقاتی اس اند پی گلوبال پلاتس، کشورهای عضو اوپک در ماه دسامبر (آذر- دی) 32 میلیون و 43 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند که 630 هزار بشکه در روز از تولیدات ماه نوامبر (آبان-آذر) کمتر است.

این آمار از آن حکایت دارد که این کشورها در راستای توافق با روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده، فرآیند کاهش تولیدات خود را کلید زده‌اند. بر اساس این توافق، کشورهای مذکور تولیدات خود را نسبت به اکتبر 2018 (مهر-آبان 97)، 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد؛ کاهشی که از ماه جاری آغاز شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده است که میزان تولیدات نفتی ونزوئلا در نیمه دوم سال 2019 به زیر 1 میلیون بشکه در روز و در سال 2020 به 700 هزار بشکه در روز کاهش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد