آلومینیوم و مس

معدن نیوز گزارش می دهد؛

بازیابی قیمت مس در بازارهای جهانی/ قیمت مس در سال ۲۰۱۹ اصلاح می شود

بازیابی قیمت مس در بازارهای جهانی/ قیمت مس در سال ۲۰۱۹ اصلاح می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - تحلیلگر کمیسیون مس شیلی (COCHILCO) گزارش داده که میانگین قیمت مس در سال ۲۰۱۹ با ۳ درصد رشد به ۳.۰۵ دلار در هر پوند معادل ۶۸۶۲.۵ دلار در هر تن افزایش خواهد یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این تحلیلگر اعلام کرده میانگین قیمت مس در سال 2018 بالغ بر 2.96 دلار در هر پوند یعنی معادل 6660 دلار در هر تن بوده است.

همچنین براساس اعلام این فرد، انتظار می رود میانگین قیمت مس در سال 2020 با یک درصد رشد به 3.08 دلار در پوند (معادل 6930 دلار در تن) افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت KGHM که بزرگترین تولیدکننده مس در لهستان شناخته می شود، تخمین زده که بازار مس همچنان در آرامش بوده و متوسط قیمت مس در سال 2019 در حدود 6100 تا 6300 دلار در هر تن باشد درحالی که قیمت کنونی را 6000 دلار در نظر گرفته است.

این گزارش می افزاید، قیمت مس در سال 2018 با 16 درصد افت همراه بوده بنابراین تخمین زده می شود سال 2019، سال اصلاح قیمت مس بوده و نرخ ها در سال 2020 نسبتا از روند متعادل و ملایمی همراه باشد.

گفتنی است در سال 2018 به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه ها از بازارهای کالایی خارج شد و به بازار ارز و طلا برده شد درنتیجه بهای مس کاهش یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد