گفتگو، یادداشت و نشست خبری

کارشناس طراحی محصول فولاد مبارکه در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

امکان تولید و تامین محصولات گالوانیزه استحکام بالا در کشور فراهم شد/ صادرات یکی از استراتژی های فولاد مبارکه/ کلاف گالوانیزه منطبق با استانداردهای بین المللی است

امکان تولید و تامین محصولات گالوانیزه استحکام بالا در کشور فراهم شد/ صادرات یکی از استراتژی های فولاد مبارکه/ کلاف گالوانیزه منطبق با استانداردهای بین المللی است
معدن نیوز - کارشناس طراحی محصول فولاد مبارکه در حاشیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با بیان اینکه محصولات گالوانیزه استحکام بالا که اکنون قابلیت تولید در فولاد مبارکه را پیدا کرده اند دو ویژگی دارند به معدن نیوز گفت: علاوه بر اینکه این محصولات نسبت به خوردگی مقاومند و این خاصیت در آنها مطرح است، در آنها استحکام و خواص مکانیکی نیز مطرح بوده و در رده محصولات استحکام بالا جای می گیرند.
  بزرگنمايي:

علیرضا مولوی زاده به معدن نیوز گفت: این نوع فولادها کاربردهای بسیار گسترده ای در صنایع مختلف ازجمله صنایع خودروهای سنگین نظیر اتوبوس سازی و مینی بوس سازی و نیز صنایع سیلوسازی دارند. این محصولات تاکنون وارداتی بودند اما خوشبختانه با اهتمام شرکت فولاد مبارکه و همکاری شرکت های زیرمجموعه، طراحی این محصول صورت گرفت و در نهایت محصول به صورت فول هارد یا نیمه تمام تولید شد و با همکاری شرکت ورق خودرو محصول به صورت کلاف گالوانیزه تولید گردید.

مولوی زاده طراحی و تولید این محصول را کاملا منطبق با استانداردهای بین المللی خواند و گفت: کلیه خواص مکانیکی آن، منطبق با استانداردهای بین المللی است. از سوی دیگر از لحاظ تست های عملکردی و خواص مکانیکی نیز در کارخانه های مصرف کننده مورد مصرف قرار گرفت و مورد رضایت مشتری بود.

وی ادامه داد: با تولید این محصول در کشور از خروج میزان قابل توجهی ارز جلوگیری شد چون این محصول که طیف گسترده ای از صنایع را می تواند پوشش دهد، تاکنون وارداتی بوده است.

کارشناس طراحی محصول فولاد مبارکه یکی از استراتژی های فولاد مبارکه را صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: محصولاتی که در فولاد مبارکه تولید می شوند با توجه به اینکه مطابق با استانداردهای بین المللی هستند، امکان صادرات به خارج از کشور را نیز دارند. در این محصول چون مسائل زیست محیطی به لحاظ پوشش و حفاظت سطحی نیز رعایت شده امکان صادرات به خارج از کشور وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد