آلومینیوم و مس

بزودی مهم‌ترین رویداد محیط زیستی شرکت مس رقم خواهد خورد/ درصورت آماده شدن زیرساخت های ریلی، صادرات مازاد اسید از سال آینده آغاز می شود

بزودی مهم‌ترین رویداد محیط زیستی شرکت مس رقم خواهد خورد/ درصورت آماده شدن زیرساخت های ریلی، صادرات مازاد اسید از سال آینده آغاز می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت مس گفت: کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه هم‌اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد و با تلاشی که مجریان مربوطه دارند امیدواریم به‌زودی و تا پایان امسال شاهد خاموشی دودکش‌های کارخانه ذوب و تولید اسید سولفوریک باشیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، چهارمین نشست هماهنگی راه‌اندازی کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با حضور «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد»، «مهدی مجدفر» معاون هماهنگی شرکت مس و جمعی از مجریان و مدیران این طرح با هدف رفع برخی موانع احتمالی برگزار شد.

«محمدرضا بنی‌اسدی‌راد» مدیرعامل شرکت مس در این نشست گفت: بدون شک با راه‌اندازی این طرح شاهد رقم خوردن مهم‌ترین رویداد محیط زیستی شرکت مس هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت مس این شرکت در طول چهل سال گذشته در کنار تولید همیشه الزامات محیط زیستی را رعایت کرده است و با بهره‌برداری از کارخانه اسید برای همیشه به یک صنعت سبز تبدیل خواهد شد.

بنی‌اسدی‌راد با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 7 درصد اسیدسولفوریک داخل کشور توسط شرکت مس تولید می‌شود و با بهره‌برداری از کارخانه 600 هزارتنی اسید سرچشمه ظرفیت تولید اسید شرکت مس در مجتمع مس سرچشمه به حدود 900 هزارتن می‌رسد گفت: با این میزان تولید و با احتساب اینکه مصرف کنونی کشور 800 هزار تن است مازاد نیاز در بازار داخل ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین شرکت مس برای مصرف مازاد اسید تمهیداتی چون مشارکت با واحدهای فعلی مصرف‌کننده اسیدسولفوریک، کسب بازار صادراتی، ایجاد ظرفیت‌های جدید مصرف اسیدسولفوریک، تولید اسید فسفریک و کود شیمیایی را در نظر گرفته است.

بنی‌اسدی‌راد با اشاره به این‌که در کنار راه‌اندازی کارخانه اسید، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه فروش داخلی و صادرات اسید انجام شده است اظهار داشت: طی دو ماه گذشته امور فروش شرکت مس رایزنی‌های بسیار خوبی با مصرف‌کنندگان عمده اسید در کشور مثل صنعت سرب و روی و عرضه اسید در بورس کالا داشته است. علاوه بر این با چند شرکت خارجی نیز مذاکرات خوبی صورت گرفته است و درصورتی‌که زیرساخت‌های ریلی ما به‌موقع آماده شود از اوایل سال آینده می‌توانیم کار صادرات را انجام دهیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد