فولاد و آهن

وزیر صمت خبر داد؛

انتظار تحریک بازار فولاد در سال ۹۸/ با اکتشافات جدید ذخیره سنگ آهن کشور ۲ برابر می شود

انتظار تحریک بازار فولاد در سال ۹۸/ با اکتشافات جدید ذخیره سنگ آهن کشور ۲ برابر می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه، توجه ویژه ای به زنجیره ارزش در حوزه فلزات آهنی و غیر آهنی دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در مراسم راه اندازی کارخانه یک میلیون تنی شمش بردسیر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دولت یک بسته مشتمل بر حوزه اکتشاف تا صنایع معدنی تعریف کرده است. الان زنجیره فولاد در کشور تکمیل شده و به همین دلیل، صادرات مواد خام کاهش یافته است.

وی افزود: در سال 57 ظرفیت تولید زنجیره فولاد 2.4 میلیون تن بود و اکنون به 205 میلیون تن رسیده و تا پایان سال به 220میلیون تن خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ایران جز 10تولید کننده فولاد جهان است، گفت: ایران در سال 2017 حدود 22میلیون تن فولاد تولید کرد و با رشد 22.5 درصد بیشترین رشد را در جهان در تولید فولاد داشته است.

وی افزود: اکنون 110میلیون تن در زنجیره فولاد طرح تعریف شده داریم و به تازگی 20 میلیون ظرفیت جدید در سواحل جنوبی تعریف کرده ایم. با توجه ویژه به صنعت ساختمان در سال 98 انتطار می رود بازار فولاد تحریک شود.

رحمانی تصریح کرد: هدف کشور 55 میلیون تن فولاد در 1404 است و ‌صادرات فولاد باید سالانه به 15میلیون تن برسد.

وی ادامه داد: از 55 میلیون تن فولاد در برنامه توسعه، 10میلیون تن آن در کرمان تولید خواهد شد. در کرمان 22پهنه اکتشافی تعریف کردیم و 19پهنه تاکنون واگذارشده است. همچنین، 30درصد فعالیت های معدن ‌و صنایع معدنی کشور متعلق به کرمان است.

وی همچنین درباره ذخایر سنگ آهن ایران گفت: با اکتشافات جدید، ذخیره سنگ آهن 2 برابر می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی از صفر تا 100صنعت فولاد را می تواند اجرا کنند، گفت: در کارخانه بردسیر بالای 60درصد توسط تجهیزات داخل ساخته شده و ‌بومی سازی رعایت شده است.

رحمانی با بیان اینکه باید به بخش معدن و به خصوص در حوزه سنگ آهن باید توجه ویژه داشت، گفت: تامین مواد اولیه واحدهای داخلی باید در اولویت باشد و حفظ وضع موجود تولید اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید سنگ آهن اکنون به 85 میلیون تن رسیده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: ایران پانزدهمین تولید کننده مس است و برنامه داریم تا رتبه 12 مس در جهان برسیم.

وی ادامه داد: صنعت مس کشور بیشتر در حوزه کرمان توسعه یافته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد