آلومینیوم و مس

بهره برداری از کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه تا پایان سال

بهره برداری از کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: تا پایان امسال کارخانه تولید اسید سولفوریک با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن اسید در این مجتمع مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسین احمدی افزود: طرح های توسعه ای مس از جمله کارخانه اسید سولفوریک در سرچشمه با ظرفیت 600 هزار تن، معدن دره آلو و دره زار در دستور کار هستند که برای رفع آلودگی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه اهمیت زیادی دارند.
وی تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه اسید سولفوریک در مس سرچشمه ماده اسیدی که تولید می شود قرار است در باغات پسته کاربری داشته باشد.
احمدی بیان کرد: معادن مس در کشور به عنوان قدیمی ترین معادن از دهه های 30 تا 40 شروع به فعالیت کردند و در دهه 50 با توجه به اکتشافات وسیع در آذربایجان شرقی، کرمان و دیگر جاها در این حوزه نام خود را از مس سرچشمه کرمان به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر داد.
وی افزود: از سال 1353 تا 1357 توسط مستشاران آمریکایی و انگلیسی کارهای زیرساختی آن انجام شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی انگلیسی ها و آمریکایی ها از ایران رفتند و این تأسیسات عظیم و سرمایه کشوری به دست فرزندان ایران اداره می شود.
احمدی بیان کرد: همزمان با آزادسازی خرمشهر در سال 1362 اولین آنُد مس استحصال شد و پس از توسعه صنعت مس در سرچشمه، معادن مس در شهربابک و آذربایجان شرقی (مس سونگون) کشف شدند و در حال حاضر با قوت در حال تولید مس هستند.
وی تولید مس در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه علاوه بر خودکفایی، مازاد تولید مس به کشورهای خارجی صادر می شود.
احمدی اظهار کرد: صنعت مس ایران جزوء اولین ها در دنیاست و در دوران دفاع مقدس کمک حال رزمندگان بود.
این مسئول با اشاره به اینکه مس حمایت های فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام می دهد تا معنویت قرآنی بیش از پیش در زندگی جامعه جاری و ساری شود بیان کرد: از ابتدای امسال در هر فصلی برگزاریِ مسابقات قرآنی در انار و رفسنجان و ارائه جوایز نقدی و غیر نقدی به برگزیدگان این دوره از مسابقات، راهکاری برای اشاعه فرهنگ قرانی است که از سوی مس برگزار می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد