گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد خوزستان در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

گندله سازی توسعه ملی اردیبهشت سال آینده وارد مدار تولید می شود/ تا پایان سال به تولید ۳.۸ میلیون تن و صادرات ۲.۱ میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت/ درصدد تملک واحدهای کنسانتره سازی دیگری هستیم

گندله سازی توسعه ملی اردیبهشت سال آینده وارد مدار تولید می شود/ تا پایان سال به تولید ۳.۸ میلیون تن و صادرات ۲.۱ میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت/ درصدد تملک واحدهای کنسانتره سازی دیگری هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل فولاد خوزستان از افتتاح واحد گندله سازی توسعه ملی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
  بزرگنمايي:

محمد کشانی ضمن بیان اینکه خوشبختانه علی رغم تحریم ها و مشکلات داخلی و خارجی فولاد خوزستان مطابق برنامه به پیش رفته است در مصاحبه تصویری با معدن نیوز گفت: توانستیم برنامه تولید 3.8 میلیون تن را مطابق برنامه عملیاتی نماییم.

وی افزود: از این میزان موفق به صادرات 2.1 میلیون تن فولاد شدیم و با وجود تمام چالش هایی که در امر صادرات وجود دارد، تیم مجرب فولاد خوزستان توانست به این میزان دسترسی پیدا کند.

کشانی علت کاهش صادرات فولاد خوزستان نسبت به سال گذشته را تامین نیاز بازار داخل عنوان کرد و اظهار داشت: درحالی که می توانستیم در امر صادرات، رکوردی را نسبت به سال قبل به ثبت برسانیم.

وی یکی از استراتژی هایی که فولاد خوزستان برای سال 97 تعریف کرده بود را ورود به صنایع بالادستی بود عنوان کرد و گفت: با تملک طرح توسعه ملی در سنگان شامل گندله و کنسانتره در اواخر سال گذشته این استراتژی به سرانجام رسید که کنسانتره آن مورد بهره برداری قرار گرفته و محصول آن در حال استفاده در فولاد خوزستان است. گندله سازی آن نیز تا اردیبهشت سال آینده وارد مدار تولید می شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح کرد: فولاد خوزستان در پهنه ها و محدوده های جدید اکتشافی شرکت کرده و در یکی از آنها که برنده شده در حال اجرای اکتشافات است.

وی ادامه داد: به جهت تامین مواد اولیه خودمان در صدد تملک بخش هایی از سایر واحدهای کنسانتره سازی هستیم.

کشانی به افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در روز افتتاح این ورزشگاه که از محل تعهدات مسئولیت اجتماعی بود، کلنگ یک واحد مگامدول 1.7 میلیون تنی در داخل سایت شرکت به زمین زده شد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به نقشه راه تعریف شده برای فولاد خوزستان، این شرکت در مسیر توسعه قرار دارد و در آینده به موفقیت های بسیاری خواهد رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد