اقتصاد و صنعت

برق مجانی صادر نمی‌شود

برق مجانی صادر نمی‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر نیرو:خطوط قرمز وزارت نیرو در زمان نیاز کشور به برق، صادر نکردن و تحویل ندادن رایگان برق به دیگر کشورهاست
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا اردکانیان در نشست خبری­ با اشاره به عدم صادرات ­برق در زمان نیاز کشور و تحویل برق به دیگر کشور‌ها به شرط وصول مطالبات افزود:­ در ماه‌هایی که مصرف برق کاهش می‌یابد مثل ماه بهمن، ­برق صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: عراق، ­ افغانستان، ­پاکستان و برخی از­ کشور‌ها مقصد صادرات برق ما هستند که از نظر مالی نیز برای دریافت هزینه آن راهکار وجود دارد.
اردکانیان­ با اشاره به تفاهم نامه امضا شده با ­عراق برای وصول بدهی‌های آن کشور گفت: به زودی هیئتی از عراق برای توسعه صادرات برق ایران به عراق­ به کشورمان می‌آیند.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو منتظر تایید نهایی تغییر تعرفه پرمصرف‌ها است ادامه داد: ما نمی‌خواهیم از جیب مردم به مشترکین­ پرمصرف یارانه پرداخت شود بنابراین امیدواریم که هرچه سریعتر تعرفه‌ها ­اصلاح شود تا ما فرصت کافی برای آگاه سازی مردم داشته باشیم.
وی گفت: در این طرح، ما به دنبال سوق دادن مصرف کننده به رعایت الگوی مصرف هستیم به همین دلیل برای مشترکانی که آب و برق را بهینه مصرف میکنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد