گفتگو، یادداشت و نشست خبری

یواخیم شرودر مدیر گروه تحقیق و توسعه RGC در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز از تاثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد ایران می گوید؛

ایران باید بر روی صادرات فولاد متمرکز شود/ تحریم دستیابی به ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی فولاد را دشوار می کند

ایران باید بر روی صادرات فولاد متمرکز شود/ تحریم دستیابی به ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی فولاد را دشوار می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر گروه تحقیق و توسعه RGC معتقد است: تحریم سرعت تولید فولاد ایران را کند می کند و ایران باید به فکر صادرات باشد .
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، یواخیم شرودر به معدن نیوز گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران دو تاثیر عمده دارد. اولین تاثیر آن در جریان تجارت ایران است. به خصوص در اتحادیه اروپا که ایران احتمالا با مشکلات بیشتری در رابطه با فروش محصولات خود رو به رو خواهد شد.

وی افزود: دومین معضلی که تحریم ایجاد خواهد کرد، نوع رفتار تامین کنندگان تجهیزات مانند شرکت "SMS Mining Service" و شرکت‌های نظیر آن خواهد بود که از تحویل تجهیزات معدنی به ایران سر باز خواهند زد.

مدیر گروه تحقیق و توسعه RGC ادامه داد: این امر موجب کاهش سرعت تولید در ایران خواهد شد و رسیدن به تولید سالیانه 50 میلیون تن فولاد در سال 2020 میلادی را برای ایران دشوار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مصرف داخلی فولاد در ایران ثابت بوده یا رشد بسیار کمی دارد، پس هرگونه افزایش تولید باید بر روی بخش صادرات متمرکز شود.

شرودر در پایان گفت؛: طی سال‌های گذشته، ایران رشد بسیار خوبی در افزایش صادرات داشته است و اکنون باید به دنبال بازارهایی هدف جدید در مناطقی مثل جنوب شرق آسیا و خاور میانه باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد