اقتصاد و صنعت

یک سایت خبری ادعا کرد؛

عدم کارایی قانون منع اشتغال بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری/ رد پای ژن خوب در صبا فولاد خلیج فارس

عدم کارایی قانون منع اشتغال بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری/ رد پای ژن خوب در صبا فولاد خلیج فارس
ژن خوب عنوانی بود که برای اولین بار حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی وارد ادبیات سیاسی کشور کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مدآرا، نحوه مدیریت و بکارگیری افراد در شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلیل برخورداری از هلدینگ های بزرگ اقتصادی همواره با حواشی بسیاری رو به رو بوده است و از همین روی در انتصاب هایی که در این مجموعه ها رخ میدهد، طی سالهای اخیر شاهد وجود ژن های خوب از طیف های مختلف سیاسی از اصلاح طلب و اعتدالیون گرفته تا اصولگرایان در این شرکت ها و هلدینگ های بزرگ اقتصادی بوده و کماکان هستیم.

آنچه که تا به امروز از ژن‌های خوب در انتصابات دیده ایم اینگونه بوده ژن خوب از پدر به پسر یا از پدر خانم به داماد منتقل می‌شد اما در اقدامی ژن خوب در یکی از شرکت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از داماد به برادر خانم منتقل شده است.

با اعلام اسامی هیئت مدیره شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشخص شد مرتضی یزد خواستی عضو و مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس است. یزد خواستی که با نعمت الله ایزدی رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری همشهری بوده و هر دو اصفهانی می باشند و از قرار معلوم یزدخواستی برادر خانم نعمت الله ایزدی دیپلمات پیشین کشورمان که سابقه حضور در روسیه و عمان را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کارنامه دارد، است.

نکته قابل توجه آن است که یزدخواستی بعد از ریاست ایزدی بر هیئت مدیره صندوق بازنشستگی به مدیر عاملی شرکت صبا فولاد خلیج فارس منصوب شده و از طرفی دیگر ایزدی که در حال حاضر رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری را بر عهده دارد بازنشسته بوده اما کماکان در این مسئولیت به فعالیت خود ادامه می دهد.

گفتنی است طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان مدیران بازنشسته باید از آذر 97 ترک مسئولیت می کردند.

معاون نظارت مجلس چندی پیش با اشاره به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: “اجرای این قانون از طرف معاونت نظارت مجلس پیگیری می‌شود، جدیدا احکام مربوط به این موضوع را در کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس را استخراج کرده‌ایم و به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است تا این کمیسیون از دستگاه‌های مختلف اجرای قانون را بخواهد.”

حال باید دید مجلس و نهاد های نظارتی چه واکنشی به مدیران بازنشسته که کماکان در حال فعالیت هستند خواهد داشت.

متن این خبر را از اینجا بخوانید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد