سنگ آهن و ذغال سنگ

واله اعلام فورس ماژور نمی کند/ نگرانی از بابت عرضه سنگ آهن در کوتاه مدت وجود ندارد

واله اعلام فورس ماژور نمی کند/ نگرانی از بابت عرضه سنگ آهن در کوتاه مدت وجود ندارد
پایگاه خبری معدن نیوز - واله می گوید هیچگونه فورس ماژوری در تحویل محموله های دریایی سنگ آهن وجود ندارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، شرکت معدنی برزیلی واله روز جمعه و پس از حادثه شکست سد باطله اعلام کرد: هیچ گونه حالت فورس ماژوری در تحویل سنگ آهن وجود ندارد و تنها تصمیم به توقف تولید و خارج کردن موقت 40 میلیون تن از ظرفیت سنگ آهن گرفته است.

«فاطیما کریستینا» سخنگوی واله گفت: واله به دنبال اعلام حالت فورس ماژور نمی باشد چراکه کاهش تولید ناشی از تصمیم شرکت برای توقف موقت و تعطیلی برخی عملیات های معدنکاری بوده و نه به دلیل یک فاجعه طبیعی.

وی افزود: توقف تولید تا حدی با افزایش تولید در واحدهای دیگر جبران خواهد شد.

واله تصمیم گرفته 10 سد باطله را در معادن مختلف پس از حادثه شکست سد در شهر Brumadinho و کشته شدن 99 نفر را تعطیل نماید.

این اقدام 40 میلیون تن از ظرفیت تولید ماده معدنی و 11 میلیون تن ظرفیت گندله این شرکت را به طور موقف و به منظور تسهیل بسته شدن سدهای باطله کاهش می دهد.

واله احتمالا تولید خود را در معدن S11D حدود 90 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد تا بخشی از این کاهش تولید را پوشش دهد.

قیمت های محموله های دریایی به چین در طول هفته گذشته و با توجه به کمبود عرضه سنگ آهن واله به ویژه فاین BRBF (سنگ آهن با آلومینای پایین) که از اواسط سال 2018 از محبوبیت زیادی نزد کارخانه های فولادی چین برخوردار است، به شدت افزایش یافته است.

یک تحلیلگر از گلدمن ساکس اعلام کرده، واله 30 میلیون تن ذخیره سنگ آهن در بنادر چین و مالزی دارد که می تواند نگرانی ها از بابت عرضه را در کوتاه مدت کاهش دهد.

شرکت Posco کره جنوبی که بزرگترین فولادساز کره محسوب می شود و خریدار اصلی سنگ آهن فاین عیار بالای IOCJ واله است گفته انتظار ندارد قیمت قراردادهای سنگ آهن افزایش بیشتری داشته باشد چون عرضه سنگ آهن عیار بالای واله از حادثه شکست سد باطله، تاثیر نخواهد پذیرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد