فولاد و آهن

بهره‌برداری از اولین قوس الکتریکی کارخانه فولاد سیرجان/ ظرفیت اشتغال این طرح ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم است

بهره‌برداری از اولین قوس الکتریکی کارخانه فولاد سیرجان/ ظرفیت اشتغال این طرح ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم است
پایگاه خبری معدن نیوز - با حضور مهندسان و متخصصان داخلی و کارگران و طی مراسم شکرگذاری و جشن به میمنت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اولین قوس الکتریکی کارخانه فولاد سیرجان به بهره‌برداری رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به گفته علی عباسلو مدیرعامل این کارخانه، علی‌رغم کارشکنی شرکت‌های خارجی به دلیل اعمال تحریم‌ها و بدعهدی آنان حتی در ارائه نقشه، توانستیم با استفاده از توان فکری و عملی مهندسان داخلی و جوانان بومی و راه‌اندازی این مرحله از کارخانه طرح تولید فولاد در سیرجان رقم بخورد و به‌زودی محصولات شمش فولاد به میمنت چهلمین سال انقلاب تولید شود.

وی گفت: این کارخانه تنها مرکز تولید فولاد کشور است که خوراک کارخانه از سنگ آهن تا کنسانتره و شمش فولاد در یک نقطه متمرکز است و بر اساس برنامه‌ریزی هیچ بارگیری مواد اولیه و خوراک کارخانه تا تولید و تحویل شمش فولاد نداشته و نخواهیم داشت.

وی افزود: با هدف حمایت جدی از تولید قطعات مورد نیاز این مجموعه فولادی و اجرای سیاست تولید ملی ، مواد اولیه تولید قطعات مورد نیاز برای آنها تامین می شود.

به گفته مدیر عامل کارخانه جهان فولاد سیرجان در این کارخانه که با سرمایه گذاری و هزینه 110 میلیون یورو و هزار و 100 میلیارد تومان ایجاد شد برای 750 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: اولین ذوب این کارخانه به میمنت دهه فجر تولید می شود و با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن تولید شمش فولاد بزرگترین کارخانه ذوب استان کرمان است و با فعالیت این کارخانه ضمن جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن با اجرای روش های نوین مصرف آب کارخانه کمتر و از سیستم های خنک کننده استفاده می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد