سایر عناصر و مواد

مدیرعامل هلدینگ میدکو در آیین افتتاح فاز 2 فروسیلیس همدان:

نخستین پروژه شمش منیزیم در همدان اجرایی می شود

نخستین پروژه شمش منیزیم در همدان اجرایی می شود
پایگاه خبری یمعدن نیوز - امروز و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همدان پروژه فاز دوم فذوسیلیس غرب پارس مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی پروژه شمش منیزیم آغاز شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی اصغر پورمند مدیرعامل هلدینگ میدکو گفت: ظرفیت فاز 2 فروسیلیس غرب پارس به ظرفیت 12 هزار تن و سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان در کمتر از دو سال و حدود 21 ماه به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اشتغال این پروژه 500 نفر مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

پورمند خاطرنشان کرد: درمجموع با احتساب فاز یک کارخانه، ظرفیت تولید هر دو فاز درمجموع 24 هزار تن فروسیلیس است که هم به مصرف میدکو رسیده و هم به بازار داخلی ارائه می گردد و مازاد آن صادر می شود.

وی اظهار داشت: این خط با حمایت بانک صنعت و معدن و بانک پاسارگاد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل میدکو ادامه داد: علاوه بر افتتاح خط فروسیلیس، عملیات اجرایی پروژه شمش منیزیم برای نخستین بار در کشور نیز امروز آغاز شد.

وی منیزیم را فلز استراتژیکی خواند و گفت: با توجه به اینکه در کشور معادن دولومیت زیادی وجود دارد می توان این فلز استراتژیک و مهم را از آن استحصال کرد.

پورمند افزود: ظرفیت این پروژه 6 هزار تن شمش منیزیم و سرمایه گذاری 160 میلیارد تومان می باشد. اشتغال این طرح حدود 600 نفر مستقیم و غیر مستقیم است. قراردادهای این طرح انجام و پیمانکاران نیز انتخاب شدند و از امروز استارت این طرح زده شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد