گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون بازاریابی و فروش فولاد کاوه جنوب کیش در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

تاکید وزارت صمت از تولید به صادرات تغییر یابد/ ظرفیت سازی برای صادرات هنوز انجام نشده است

تاکید وزارت صمت از تولید به صادرات تغییر یابد/ ظرفیت سازی برای صادرات هنوز انجام نشده است
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون بازاریابی و فروش فولاد کاوه جنوب کیش گفت: مبحثی که در این روزها در محافل فولادی بسیار شنیده می شود تکیه بر آمارهایی است که نشان می دهد ایران باید به ۵۵ میلیون تن فولاد دست یابد. اما با توجه به تحریم هایی که با آن روبرو هستیم به نظر می رسد تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از تولید به حمایت از صادرات قرار گیرد.
  بزرگنمايي:

تقی ممتازان به معدن نیوز افزود: اگر قرار است در آینده نزدیک 20 میلیون تن صادرات داشته باشیم، سازوکارهای صادرات و تقویت ساختارهای خارج از کشور باید در نظر گرفته شود درحالی که این خلأها در برنامه های وزارتخانه و سازمان ها دیده می شود.

ممتازان تاکید کرد: درست است که تکیه بر تولید به خوبی جواب داده و توانستیم به تولید حدود 30 میلیون تن برسیم اما ظرفیت سازی برای صادرات هنوز انجام نشده و سازوکار آن تدوین نشده است. بخشنامه هایی که در ابتدای سال جاری سبب محدود شدن صادرات شد نشان دهنده آن است که هیچ توجه جدی به بخش صادرات هنوز وجود ندارد اما برنامه ریزی های لازم بایستی انجام شود و این برنامه ها می تواند شامل بخشنامه ها، دستورالعمل ها، زیرساخت ها باشد که تسهیل کننده صادرات است.

معاون فروش و بازرایابی فولاد کاوه جنوب تصریح شد: متاسفانه عزم دولت، وزارتخانه ها و سازمان ها برای تحقق صادرات وجود ندارد. تنها صدور بخشنامه ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر برداشتن بخشنامه های محدود کننده کاری که چین برای حمایت از صادرت خود انجام داد را در پیش بگیریم و مشوق های صادراتی پر رنگ تر گردد تا از پتانسیل صادراتی به نحو احسن استفاده شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد