گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر ارشد استیل مینت، Sayed Aameer Kazmi Chishti در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

شکسته شدن رکوردهای مختلف حوزه فولاد ایران علیرغم تحریم های آمریکا

شکسته شدن رکوردهای مختلف حوزه فولاد ایران علیرغم تحریم های آمریکا
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر ارشد استیل مینت مطرح کرد: معتقدم ایران یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و صادرکنندگان فولاد خام در خاورمیانه و آسیا است و پتانسیل زیادی برای تولید، صادرات و رهبری این صنعت در آسیا دارد.
  بزرگنمايي:

Sayed Aameer Kazmi Chishti مدیر ارشد استیل مینت در گفت و گوی با معدن نیوز گفت: ایران قصد دارد تا در سال‌های آینده به ظرفیت تولید 55 میلیون تن آهن خام دست پیدا کند و به نظر من شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی باید برای حضور در ایران اعلام آمادگی کنند و از این فرصت استفاده لازم را ببرند.

وی افزود: تاکنون چندین شرکت اروپایی در زمینه تولید آهن اسفنجی و ورق گرم در ایران سرمایه گذاری کرده اند و همچنین شرکت‌های ایرانی و چینی در راستای کشف فرصت‌های جدید برای معاملات تجاری، وارد مذاکره شده‌اند.

مدیر ارشد استیل مینت ادامه داد: هند قصد صادر کردن الکترود به ایران را دارد که یکی از مواد اولیه ضروری برای تولید فولاد است. البته که در ماه دسامبر، هند 2 هزار تن الکترود به ایران صادر کرده است اما این رقم در ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر ارشد استیل مینت، چین یکی دیگر از بازارهای هدف هند برای صادرات الکترود است اما ایران گنجایش زیادی برای افزایش صادرات دارد.

وی تصریح کرد: اگر تولید آهن خام در ایران افزایش پیدا کند، نیاز به مواد اولیه مانند فروآلیاژها نیز افزایش خواهد یافت. هند دو محصول فرو منگنز و فروسیلیکو منگنز را نیز به ایران صادر می‌کند.

وی در خاتمه گفت: با وجود تحمیل تحریم‌های اقتصادی از جانب ایالات متحده آمریکا به ایران، این کشور تمامی رکوردها را در زمینه فولاد شکسته و سایر کشورها تمایل بسیار زیادی برای تجارت با ایران دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد