آلومینیوم و مس

مس در مسیر صعود/ عوامل تحریک قیمت ها بررسی شدند

مس در مسیر صعود/ عوامل تحریک قیمت ها بررسی شدند
پایگاه خبری معدن نیوز - سیل و بارندگی بی سابقه طی ۴۰ سال اخیر، کشورهای شیلی و پرو را نیز درگیر خود کرده و فعالیت معادن مس این کشورها را متوقف نموده که در صورت تداوم، این روند محرک قیمت مس خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، از کشور پرو خبر می رسد که شرکت مس جنوبی آمریکا SCCO که بهره بردار معدن Cuajone می باشد گزارش کرده، سازمان محیط زیست پرو در حال تحقیقات از نشتی باطله معدن به رودخانه Torata است! از اینرو فعالیت کارخانه کنسانتره مس SCCO فعلا متوقف شده و بازار در انتظار نتیجه این تحقیقات است.

بارندگی شدید در شیلی جان 6 نفر را در این کشور گرفته و فعالیت چندین معدن مس را به حالت تعلیق درآورده است!

از سوی دیگر لغو مجوز فروش 14 هزار تن از موجودی انبارهای بورس فلزات لندن LME عامل تحریم قیمت هاست. موجودی انبارها همچنان در پایین ترین سطح 10 سال اخیر است.

 همچنین رسیدن حجم قراردادهای باز خرید OpenInterest به بالای 400 هزار عدد در معاملات چند روز گذشته رسیده که این برای اولین بار طی 50 روز گذشته بوده است و همین مئضوع سیگنال رشد قیمت آتی است.

 تنها عاملی که مانع رشد قیمت مس در بازار می شود، تقویت شاخص دلار است. بازار همچنین نگاهی به مذاکرات تجاری چین-آمریکا نیز دارد و هیئت آمریکایی همین روزها به رهبری منوچین وزیر دارایی راهی چین می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد