آلومینیوم و مس

کارخانه مس چهل کوره نیمه اول سال آینده به ظرفیت اسمی می رسد/ به دنبال افزایش عمر معدن از طریق اکتشافات جدید هستیم

کارخانه مس چهل کوره نیمه اول سال آینده به ظرفیت اسمی می رسد/ به دنبال افزایش عمر معدن از طریق اکتشافات جدید هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر معدن و کارخانه چهل‌کوره در بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس چهل‌کوره ۱۰ سال است که به‌عنوان یکی از پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح است و کارخانه آن از نیمه دوم امسال راه‌اندازی شده است. البته این کارخانه هنوز به ظرفیت نرسیده است و باید به‌تدریج به ظرفیت آن اضافه کرد. این کارخانه در حال حاضر با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند و ماهیانه ۵۰۰ تا ض۶۰۰ تن کنسانتره مس، سرب و روی تولید می‌کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد کارگر افزود: به دنبال این هستیم که در شش‌ماهه اول سال آینده بتوانیم کارخانه را به ظرفیت اسمی برسانیم تا بتواند روزانه 1000 تن خوراک دریافت کند.
کارگر ادامه داد: برنامه دیگر برای سال آینده تلاش برای افزایش تجهیزات برای جداسازی کنسانتره مس و سرب و روی از هم است چون در حال حاضر به رغم سودآوری سرب و روی این دو ماده معدنی به همراه کنسانتره مس است و چون مأموریت شرکت مس تولید مس است، به همین دلیل همراه بودن کنسانتره مس و سرب و روی برای ما منجر به پرداخت جریمه می‌شود.
وی تصریح کرد: معدن مس چهل‌کوره خدمتی مهم به استان کم برخوردار سیستان‌وبلوچستان است. در حال حاضر 400 نفر به‌طور مستقیم در معدن و کارخانه چهل‌کوره مشغول کار هستند که اشتغالزایی خوبی برای استان محسوب می‌شود.
مدیر معدن و کارخانه چهل‌کوره گفت: کلیه محدوده‌های امیدبخش اطراف معدن مس چهل‌کوره در حال حاضر تحت پوشش اکتشاف است و امیدواری زیادی داریم با اکتشافات جدید بتوانیم عمر معدن را افزایش دهیم و به بیش از 15 سال که هم‌اکنون برای آن در نظر گرفته شده است، برسانیم. هنوز فعالیت‌های اکتشافی ما ادامه دارد ولی به آینده این معدن امیدواریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد