آلومینیوم و مس

رشد ۱۸ درصدی تولید مس کمپانی روسی «نوریلسک نیکل»

رشد ۱۸ درصدی تولید مس کمپانی روسی «نوریلسک نیکل»
پایگاه خبری معدن نیوز - کمپانی روسی «نوریلسک نیکل» در سال ۲۰۱۸، ۴۵۴ هزار تن مس از منابع روسی تولید کرد که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از محدوده پیش‌بینی‌شده ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تن بسیار بالاتر بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر پایه گزارش منتشرشده از سوی این کمپانی روسی در سال گذشته میلادی «نوریلسک نیکل» تولید هدف‌گذاری شده خود به‌خصوص مس را به میزان قابل‌توجهی افزایش داد که در نهایت موفق شد بدون در نظر گرفتن عملیات جدید واحد Bystrinsky حدود 454 هزار تن مس تولید کند.

بر اساس این گزارش، رشد تولید عموماً به خاطر افزایش کنسانتره خریداری‌شده از Rostec بوده است. کمپانی «نوریلسک نیکل» اعلام کرد که کاهش اتلاف فلزات پس از بروز رسانی واحد تغلیظ Talnakh که باعث شد تولیدات این واحد به شاخص‌های اسمی خود برسد نیز به این رشد تولید کمک کرده است.

واحد Bystrinsky نیز 19 هزار تن مس تولید کرد که نسبت به تولید هدف‌گذاری شده 20 الی 25 هزار تنی، کاهش نسبی داشته است. علت افت تولید، اختلالات تجهیزات در این واحد تغلیظ طی عملیات توسعه بوده است.

Sergey Dyachenko، مدیر ارشد کمپانی « نوریلسک نیکل» دراین‌باره گفت: بسیاری از این مسائل تا پایان سال گذشته برطرف شده‌اند و در سال 2019، کمپانی «نور نیکل» در تلاش است تا 40 الی 46 هزار تن مس محتوی تولید کند. همچنین این کمپانی قصد دارد در سال جاری 430 الی 450 هزار تن مس و 220 الی 225 هزار تن نیکل از منابع روسی تولید کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد