گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

صادرات فولاد خوزستان تا پایان سال به ۲.۲ میلیون تن خواهد رسید

صادرات فولاد خوزستان تا پایان سال به ۲.۲ میلیون تن خواهد رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان با توجه به برنامه ریزی که کرده بود در پایان بهمن ماه، صادراتش از ۲ میلیون تن گذشت و امیدواریم با برنامه هایی که در اسفند ماه برای آن تعریف شده، به صادرات ۲.۲ میلیون تن برسد.
  بزرگنمايي:

محمد کشانی در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز اظهار داشت: البته به جهت محدودیت هایی که دولت از اول مرداد ماه برای صادرات اعمال کرد، صادرات فولاد خوزستان کاهشی بود وگرنه در برنامه ها، با رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل، صادرات 3 میلیون تن را دیده و هدف گذاری کرده بودیم.

وی ادامه داد: اما به واسطه اولویت تامین نیاز داخل، بودجه خود را بر مبنای 2 میلیون تن اصلاح و تنظیم کردیم که خوشبختانه 10 درصد بالاتر از بودجه به هدف صادرات رسیدیم.

کشانی یادآور شد: مشکلات و محدودیت هایی که در صادرات گذاشته شده در کل زنجیره می باشد، به ویژه بحث گمرک و تعهدات ارزی محدودیت هایی برای شرکت ها ایجاد کرده و قیمت واقعی صادراتی با قیمت های محاسباتی گمرک همخوانی نداشته و در نتیجه مشکلاتی را برای مدیران فولادی ایجاد کرده و به جهت ریسک بالا، مدیران فولادی آنرا نمی پذیرند اما مذاکراتی با دولت در این زمینه داشتیم و امیدواریم هرچه سریع تر این موضوع اصلاح شود تا راهکاری برای افزایش صادرات باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد