سنگ آهن و ذغال سنگ

رشد ۱۲۵ درصدی درآمد چادرملو تا پایان بهمن ماه/ فروش فولاد چادرملو به بیش از ۷۶۰ هزار تن رسید

رشد ۱۲۵ درصدی درآمد چادرملو تا پایان بهمن ماه/ فروش فولاد چادرملو به بیش از ۷۶۰ هزار تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو براساس عملکرد ۱۱ ماهه مبلغ ۶۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصدی رشد داشته است چراکه درآمد این شرکت در مدت مذکور تنها ۲۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، چادرملو در مدت مذکور 8 میلیون و 212 هزار تن کنسانتره آهن، 3 میلیون و 247 هزار تن گندله، 813 هزار تن فولاد و 378 هزار تن سنگ آهن دانه بندی تولید کرده بود که تولید کنسانتره، گندله و فولاد افزایشی و سنگ آهن دانه بندی کاهشی بوده است. تولید کنسانتره این شرکت در 11 ماهه پارسال 7 میلیون و 767 تن بوده و تولید گندله به 3 میلیون و 150 هزار تن رسید. تولید فولاد آن نیز 362 هزار تن و سنگ آهن دانه بندی نیز 280 هزار تن اعلام شده بود.

چادرملو درحالی در سال قبل موفق به فروش 4 میلیون و 792 هزار تن کنسانتره، 3 میلیون و 131 هزار تن گندله، یک میلیون و 102 هزار تن سنگ آهن دانه بندی و 311 هزار تن فولاد شده بود که امسال آمار فروش شرکت در بشخ کنسانتره و فولاد افزایشی و در بخش سنگ آهن دانه بندی و گنله کاهش داشته است.

فروش شرکت حاکی از آن است که کچاد تا پایان بهمن ماه 5 میلیون و 90 تن کنسانتره، 2 میلیون و 939 هزار تن گندله، 762 هزار تن فولاد و 534 هزار تن سنگ آهن دانه بندی فروخته است.

کچاد در بهمن ماه عملکرد مناسبی نداشته است به طوری که مبلغ فروش شرکت از 839 میلیارد تومان در دی ماه با کاهش 40 درصدی به 501 میلیارد تومان رسیده است. در قیاس با میانگین دوره 10 ماهه نیز، فروش شرکت حدود 7 درصد کمتر بوده است.

درخصوص این شرکت همچنین باید گفت علیرغم افزایش جمعی تولید و فروش فولاد در 11 ماهه امسال، مقدار فروش فولاد چادرملو با کاهش 64 درصدی نسبت به ماه گذشته به 45 هزار تن رسیده و در فروش مقداری گندله و کنسانتره آهن نیز به ترتیب کاهش 35 و 16 درصدی نسبت به ماه گذشته مشاهده می شود اما نرخ های فروش در حدود ماه گذشته است.

دلایل کاهش فروش شرکت در بهمن ماه انتقال بخش عمده و حدود 119 هزار و 981 تن از گندله تولیدی طی ماه به کارخانه احیاء برای تولید آهن اسنفجی مورد نیاز کارخانه فولاد و نیز انتقال 12 هزار و 500 تن گندله تولیدی به بندرعباس جهت اجرای قرارداد فروش صادراتی به میزان 70 هزار تن که صورتحساب فروش فوق پس از تکمیل انتقال در اسفند ماه صادر خواهد شد، بوده است. همچنین انتقال 30 هزار تن شمش فولاد به بندرعباس که پس از تکمیل عملیات فروش، صورتحساب صادر و در اسفند ماه به ثبت خواهد رسید از دیگر علل کاهش فروش شرکت عنوان شده است. از سوی دیگر استفاده از گندله تولیدی در عملیات تولید آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانه فولاد موجب کاهش چشمگیر قیمت تمام شده شمش فولاد این شرکت خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد