گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

فولاد نیازمند یک جهاد صادراتی است/ الزام صادرات متمرکز برای آهن اسفنجی کشور/ فولادسازی غدیر نی ریز به پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد رسید/ تولید واحد احیا مستقیم ۷۵۰ هزار تن شد

فولاد نیازمند یک جهاد صادراتی است/ الزام صادرات متمرکز برای آهن اسفنجی کشور/ فولادسازی غدیر نی ریز به پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد رسید/ تولید واحد احیا مستقیم ۷۵۰ هزار تن شد
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز بر صادرات متمرکز تاکید کرد و گفت: فولاد کشور نیازمند جهاد صادراتی است.
  بزرگنمايي:

علیرضا زاهدیان در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز گفت: پس از یک سال از راه اندازی این کارخانه، فولاد غدیر نی ریز به ظرفیت اسمی خود رسید و خوشبختانه اکنون تولید در واحد احیا به 750 هزار تن آهن اسفنجی رسیده است.
وی با تاکید دوباره این موضوع که تولید در این مجموعه به ظرفیت اسمی نزدیک شده اظهار داشت: حتی می توان فراتر از ظرفیت اسمی نیز تولید نماییم اما به جهت مشکلاتی که در فروش آهن اسفنجی وجود دارد این موضوع با تعامل بیشتری انجام می شود.
مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز درباره طرح توسعه این شرکت نیز گفت: طرح فولادسازی فولاد غدیر نی ریز به پیشرفت فیزیکی 44 درصد رسیده و امیدواریم با رفع مشکل فاینانس، بتوانیم به روند اجرای پروژه سرعت بدهیم تا آنرا ظرف یک سال و نیم آینده به مرحله راه اندازی و تست گرم برسانیم.
وی به پروژه گندله سازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه نیز به زودی آغاز خواهد شد و علاوه بر این دو پروژه، فولاد غدیر نی ریز در حوزه معدنی نیز عملکرد فعالی داشته و با تعریف یک مدیریت متمرکز، مسئولیت پهنه ای که در نزدیکی کارخانه در سیرجان برنده شده را به این بخش سپرده است. درنتیجه فولاد غدیر نی ریز کار اکتشاف را با جدیت دنبال می کند و متقاضی حضور در اکتشافات پهنه بهرام گور نیز می باشد و امیدواریم مسئولین مربوطه بر روی این موضوع اعمال نظر نمایند تا این محدوده به شرکتی که به این منطقه نزدیک تر است داده شود.
زاهدیان مشکل حال حاضر صنعت فولاد را که فراسازمانی و فرامنطقه ای می باشد را تحریم و تنگناهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: توازن در زنجیره فولاد اکنون به آهن اسفنجی ورود پیدا کرده و انبوه آهن اسفنجی که در شرکت های تولیدکننده وجود دارد ما را با کاهش قیمت مواجه کرده و مشکلات عدیده ای را برای شرکت ها ایجاد کرده است. از اینرو جا دارد مجموعه فولادی کشور اعم از ایمیدرو، شرکت ملی فولاد و تولیدکنندگان فولاد با بهره گیری از قالب های تعریف شده و موفق دنیا خصوصا ژاپن، اقدام به صادرات نمایند.
وی تصریح کرد: صادرات متمرکز می تواند قدرت چانه زنی را بالا برده و بازارهای مطمئن تری را در اختیار شرکت ها قرار دهد. لذا به اعتقاد من یکی از راه های مقابله و گریز از این عدم بالانس که در آهن اسفنجی به وجود آمده، صادرات متمرکز و موفق است و صادرات موفق نیز نیازمند ابزارهای موفق است و باید در این زمینه از کشورها و شرکت های موفق الگوبرداری شود.
مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز تاکید کرد: فولاد نیازمند یک جهاد صادراتی است که بایستی در پیش گرفته شود و با پتانسیل های موجود در کشور و امکاناتی که در خارج از کشور داریم بتوانیم در ایم عرصه نیز موفق باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد