گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

فلسفه وجودی شرکت ملی فولاد ساخت واحدهای فولادی و رهبری صنعت فولاد کشور است/ فولاد بافت تا عید نوروز به بهره برداری می رسد

فلسفه وجودی شرکت ملی فولاد ساخت واحدهای فولادی و رهبری صنعت فولاد کشور است/ فولاد بافت تا عید نوروز به بهره برداری می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران گفت: فلسفه وجودی شرکت ملی فولاد، ساخت شرکت های فولادی در کشور بوده و همچنین رهبری کردن صنعت فولاد کشور را بر عهده دارد.
  بزرگنمايي:

صادق جاهد خطیبی در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: کارخانه هایی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان از دل شرکت ملی فولاد ایران خارج شدند. بعد از آنکه بسیاری از شرکت های بزرگ به بخش خصوصی واگذار شد و سهام آنها در بورس عرضه گردید، شرکت ملی فولاد همچنان نقش حاکمیتی خود را ادامه داد و مباحث زنجیره فولاد و کمبودهای آنرا پیگیری می نماید و شرکت ها را راهنمایی می کند که در چه زمینه هایی سرمایه گذاری نمایند.

وی یادآور شد: در کنار این مباحث، 7 طرح فولادی کشور را به جلو می بریم که این طرح ها یک میلیون تنی می باشند و شامل واحد احیا مستقیم، فولادسازی و واحدهای جانبی هستند. واحد احیا این طرح ها راه اندازی شده بجز پروژه بافت که امیدواریم تا عید نوروز این طرح نیز به بهره برداری برسد.

به گفته خطیبی، فولادسازی این طرح ها آغاز شده و حتی برخی از آنها 70 یا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با راه اندازی آنها 7 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده شود تا در افق 1404 به برنامه 55 میلیون تن فولاد دست یابیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد