گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت بازرگانی پراگ در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

تولیدکنندگان داخلی از خود تحریمی داخلی واهمه دارند/ فولادسازان کشور به خوبی خود را بروز کرده اند

تولیدکنندگان داخلی از خود تحریمی داخلی واهمه دارند/ فولادسازان کشور به خوبی خود را بروز کرده اند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت بازرگانی پراگ با تشریح اقدامات و زمینه های فعالیت این شرکت گفت: عملیات کاری این شرکت در چند بعد اصلی قابل تعریف است که شامل ساخت، واردات و خدمات می باشد.
  بزرگنمايي:

هاشم ابهری در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: در حوزه سازندگی می توان به ساخت سیل های Seal مکانیکی و Gasket ها برای انتقال مواد پتروشیمی اشاره کرد که به آنها دست یافتیم و 85 درصد آنرا در داخل تولید کردیم و از خروج ارز کشور جلوگیری نمودیم چراکه این تجهیزات قیمت های بالایی دارند درحالی که با هزینه ای معادل یک بیستم نمونه های خارجی در داخل تولید می گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی پراگ مشکل اصلی در این حوزه این است که مواد اولیه جهت ساخت به سختی به دست ما می رسد و بعضا وارداتی است. وی در این زمینه تصریح کرد: خوشبختانه فولادسازان کشور به خوبی خود را بروز کرده اند و امیدواریم با بهبود کیفیت مواد کارخانجات فولادی، روز به روز تامین متریال مورد نیاز ساخت سیل ها و Gasketها برای ما تسهیل شود و از وابستگی به واردات دور شویم. 

ابهری گفت: در بخش واردات بزرگترین مشکل، خود تحریمی داخلی است. تولیدکنندگان بجای تحریم های خارجی از خود تحریمی داخلی واهمه دارند. تحریم های خارجی قابل رفع هستند و تولیدکنندگان راهی برای دور زدن آن پیدا می کنند اما با تحریم های داخلی نظیر پروسه طولانی ثبت سفارش، واردات، انتقال ارز و ... نمی توان مقابله کرد.

وی با بیان اینکه بعد بعدی کار این شرکت، خدمات پس از فروش است اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات پس از فروش کار گروهی داریم متشکل از 200 کارشناس که به تمامی دیزل ژنراتورها، پمپ ها، ادوات برقی و الکتریسیته و تمامی گوپلینگ ها خدمات پس از فروش می دهند اما متاسفانه این اقدامات دیده نمی شود.

ابهری ادامه داد: در بعد دیگری، این شرکت کارهای خدماتی انجام می دهد که بزرگ و های تک می باشد. این شرکت دارای رآکتور PVD می باشد که در آن ابزارها روکش می شوند و با یک لایه میکرونی سخت شده و این سختی سطحی عمر ابزار را تا 12 برابر افزایش می دهد اما در اینجا نیز مشکل ماده اولیه داریم که تماما وارداتی است. ما متخصص دستگاه PVD هستیم و حتی قادر به ساخت آن هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد