گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت GMI در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

حلقه گمشده اقتصاد و صنعت کشور به نیروی انسانی و نحوه نگرش و توجه به آن است/ توجه به قشر جوان و نسل های بعدی نیروی انسانی نداریم

حلقه گمشده اقتصاد و صنعت کشور به نیروی انسانی و نحوه نگرش و توجه به آن است/ توجه به قشر جوان و نسل های بعدی نیروی انسانی نداریم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت GMI گفت: اگرچه نامتوازنی در زنجیره فولاد به مسائل تکنولوژیکی، مسائل فنی، بالادست و پایین دست فولاد باز می‌گردد اما به اعتقاد من نقشه راه و عمل به آن واجب تر از تدوین برنامه می باشد.
  بزرگنمايي:

مسعود ابکا در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: متاسفانه در عمل شاهد هستیم که برنامه و طرح جامعی که برای فولاد تدوین شده به درستی عملیاتی و اجر نمی شود.

وی افزود: چیزی که کشورها را از یکدیگر متمایز می کند نحوه توجه به نیروی انسانی است و به اعتقاد من حلقه گمشده اقتصاد ایران و صنعت آنرا کم توجهی به نیروی انسانی است و باید به صورت ریشه ای برای آن نیز نقشه راه داشت.

ابکا تصریح کرد: در ایران به نیمی از جمعیت کشور که بانوان هستند کمتر توجه می کنیم در حالی که خانم ها در اکثر زمینه ها به خوبی خود را نشان داده اند و به نظر من به عنوان یک صنعتگر نیز می توان به آنها اعتماد کرد.

مدیرعامل شرکت GMI تصریح کرد: زمانی که به قشر مدیریت در ایران نگاه کنیم می بینیم که بانوان در پست های مدیریتی سهم 2 تا 3 درصدی ندارند درحالی که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر توجه به قشر جوان نیز در کشور کمتر بوده است یعنی آنچنان که توجه به تکنولوژی و نسل های بعدی آن می شود توجه به نسل های انسانی بعد نداریم. لذا باید در بحث نیروی انسانی شایسته از هر سن و جنسیتی را مد نظر قرار داد. از اینرو باید گفت نگاه دیگر در عدم توازن زنجیره فولاد به انتخاب های ما باز می گردد در واقع باید شاهد این امر باشیم که کار را به اهل آن بسپاریم و این موضوع نیز به نیروی انسانی و نوع توجه و نگرش به آن باز می گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد