سنگ آهن و ذغال سنگ

سمت و سوی بازار سنگ آهن کاهشی است/ کاهش ۵.۵ درصدی واردات سنگ آهن چین/ حجم واردات به ۱۷۴ میلیون تن رسید

سمت و سوی بازار سنگ آهن کاهشی است/ کاهش ۵.۵ درصدی واردات سنگ آهن چین/ حجم واردات به ۱۷۴ میلیون تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۲.۱ درصد کاهش در آخرین روز هفته گذشته به ۸۵.۷۷ دلار در هر تن رسیده و بیشترین کاهش را در ماه به ثبت رسانده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت سنگ آهن فاین 65 درصد برزیل نیز در روز جمعه با 1.1 درصد کاهش 98 دلار و 60 سنت شد. درمقابل قیمت فاین عیار 58 درصد به بالاترین سطح رسیده و 68 دلار و 88 سنت شده است که 0.3 درصد از روز پنج شنبه بیشتر است.

اخبار مربوط به واردات سنگ آهن چین در ماه ژانویه و فوریه حاکی از افت میزان واردات دارد. واردات سنگ آهن چین در 2 ماه اول سال با 5.5 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل به 174 میلیون و 400 هزار تن رسید. این افت ناشی از افزایش نگرانی ها در مورد تقاضای چین و قیمت های بالا بوده که باعث شده از موجودی بنادر استفاده شود.

به گزارش رویترز ضعف در بازارهای لحظه ای به دلیل اخبار اعلام شده از سوی سیاست گذاران و دولتمردان چین می باشد چراکه چین در نظر دارد در شهر تانگشان که یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان فولاد چین است به مدت نامعلومی وضعیت هشدار آلودگی هوا را ادامه دهد و همین امر منجر خواهد شد کارخانه ها کاهش تولیدی معادل 40 درصد یا بیشتر داشته باشند.

این مسئله احتمالا از قیمت های آتی میلگرد و ورق گرم در شانگهای که به ترتیب به 3772 یوان و 3712 یوان رسیده اند، حمایت خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد