آلومینیوم و مس

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه خبر داد؛

تهیه نقشه ۴۸۰ قطعه و تجهیز جهت ساخت در داخل/ هدف مس سرچشمه توانمندسازی و ارتقا صنعتگران منطقه است

تهیه نقشه ۴۸۰ قطعه و تجهیز جهت ساخت در داخل/ هدف مس سرچشمه توانمندسازی و ارتقا صنعتگران منطقه است
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه گفت: از مردادماه سال جاری بیش از ۴۸۰ مورد نقشه از قطعات و تجهیزاتی که تا به حال ساخته نشده یا امکان ساخت آنها مورد بررسی قرار نگرفته بود جهت ساخت در داخل استان یا کشور تهیه شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، «نجف شیخی» در خصوص نتایج بازدید تخصصی کارشناسان مجتمع مس سرچشمه از واحدها و کارگاه‌های تولیدی منطقه، اظهار کرد: بعد از اینکه کارگروه مدیریت ساخت در مرداد ماه امسال تشکیل شد، بیش از بیست جلسه تخصصی به‌منظور توانمندسازی کارگاه‌های منطقه با هدف بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسات قطعات و تجهیزاتی که تاکنون ساخته نشده یا برای ورود به داخل کشور مورد تحریم قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار گرفت و اسناد، نقشه‌ها و مدارک فنی آنها تهیه و جهت ساخت به کارگاه‌های بومی منطقه ارجاع شد.

شیخی بیان کرد: مشخصات این قطعات را به‌صورت نقشه و اطلاعات فنی آماده کرده‌ایم تا توسط شرکت خدمات بازرگانی سازندگان موردنظر، انتخاب و مراحل تولید و ساخت انجام ‌گیرد.

شیخی بیان داشت: آنچه مسلم است کارگاه‌های تولیدی جهت همکاری با مجتمع مس سرچشمه باید در حوزه‌های گوناگون همچون ایمنی، دانش فنی، تکنولوژی، فضای کارگاهی و ... میل به بهبود مستمر داشته تا هم شرایط بومی‌سازی قطعات و تجهیزات و هم وضعیت اشتغال و کسب و کار در منطقه ارتقا یابد.

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در این خصوص انجام شده است ترسیم نقشه راه توانمندسازی کارگاه‌های بومی منطقه و ارائه آن به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان بوده است، افزود: گام بعدی و مهم‌تر همکاری با کارگاه‌های پیش‌قدم جهت اجرایی کردن مفاد طرح پیشنهادی است.

شیخی توضیح داد: در این راستا جلسه هم‌اندیشی و ارائه نقشه راه در جهت توانمندسازی کارگاه‌های قطعه ساز شهرستان رفسنجان با حضور مدیریت مجتمع مس سرچشمه، اعضای کارگروه مدیریت ساخت، معاون شرکت خدمات بازرگانی، ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان و جمعی از پیشکسوتان قطعه ساز و کارآفرینان در محل ستاد معاونت مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه تشکیل و طرح پیشنهادی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: چون نیت ما توانمندسازی و ارتقا صنعتگران منطقه است، مطمئناً آنها نیز از این طرح استقبال می‌کنند و در آینده نزدیک شاهد رونق در منطقه خواهیم بود.

شیخی ادامه داد: البته لازم به ذکر است متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و هر کدام از صنعتگران استان که داوطلب و علاقه‌مند باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: موارد دیگری نیز وجود دارد که با توجه به شرایط استان کرمان و شهرستان رفسنجان ارزش مطالعه و بررسی را داشته که عمده‌ترین آن طراحی و احداث نیروگاه خورشیدی است که مطالعات خوبی در این زمینه انجام و طرح پیشنهادی ارائه شده است.

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: استراتژی مجتمع مس سرچشمه ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار و بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات در منطقه بوده که امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها روز به روز به اهداف نزدیک و نزدیک‌تر شویم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد