اقتصاد و صنعت

هند به دنبال تعیین تکلیف درباره معافیت‌های خرید نفت از ایران

هند به دنبال تعیین تکلیف درباره معافیت‌های خرید نفت از ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- واشنگتن همزمان با اجرای تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، به هشت کشور شامل هند معافیت شش ماهه داد که به این کشورها امکان داد نفت ایران را تا اوایل ماه مه وارد کنند. هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، تحت این معافیت می‌تواند ماهانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پالایشگاه‌های هندی در انتظار برای روشن شدن تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه تهران، برای سفارش خرید نفت از ایران دست نگه داشتند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن همزمان با اجرای تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، به هشت کشور شامل هند معافیت شش ماهه داد که به این کشورها امکان داد نفت ایران را تا اوایل ماه مه وارد کنند. هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، تحت این معافیت می‌تواند ماهانه حدود 9 میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: هند امیدوار است ظرف مدت 7 تا 10 روز، درباره تمدید معافیت از تحریم‌ها و میزان نفتی که تحت معافیت جدید می‌تواند خریداری کند، شفافیت کسب کند.

یکی از این منابع که به دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبود نامش فاش شود اظهار کرد: ما هیچ اطلاعی درباره تفکر آمریکایی‌ها نداریم و نمی‌دانیم می‌گذارند هند نفت ایران را خریداری کند یا نه.

منابع هندی اظهار کردند که تحت معافیت فعلی، هند می‌تواند حدود 300 هزار بشکه در روز نفت ایران را خریداری کند که نصف میزان واردات دهلی نو پیش از بازگشت تحریم‌ها است.

از نوامبر، تنها شرکت‌های دولتی ایندین کورپ، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور نفت ایران را خریداری کرده‌اند.

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مارس اظهار کرد که واشنگتن برنامه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیگیری می‌کند. وی هفته گذشته گفت: سه کشور از هشت کشوری که برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند، وارداتشان را به صفر رسانده‌اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد