اقتصاد و صنعت

کره جنوبی خواهان ادامه معافیت خرید نفت ایران است

کره جنوبی خواهان ادامه معافیت خرید نفت ایران است
پایگاه خبری معدن نیوز- کره جنوبی اعلام کرد همچنان در تلاش است تا بتواند بار دیگر معافیت خرید نفت ایران را از آمریکا دریافت کند و یک نشست هم در این باره میان سئول و واشنگتن برگزار شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، از آنجا که قرار است `مون جائه این` رییس جمهوری کره جنوبی هفته جاری با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دیدار کند، سئول بر روی تلاش های بیشتری برای کسب این معافیت متمرکز شده است.

گزارش خاطر نشان می کند `یون کانگ هیون` معاون وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه یک نشست کاری را در واشنگتن با `فرانسیس فانون` معاون وزیر خارجه آمریکا در اداره منابع انرژی برگزار کرده است.

یونهاپ می نویسد کره جنوبی بشدت تلاش می کند بتواند یک بار دیگر چنین معافیتی را پس از پایان مهلت معافیت اول در دوم می، بدست آورد و بتواند از ایران نفت وارد کند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی در مصاحبه ای گفت: موضع آمریکا این است که دیگر چنین معافیت هایی داده نشود اما ما از تلاش های خود دست نمی کشیم و با توجه به روابط نزدیک دو کشور می خواهیم مطرح کنیم که صنعت پتروشیمی کره جنوبی بدون نفت فوق سبک دچار مشکل می شود.

بسیاری از محصولات و تولیدات پتروشیمی در کره جنوبی با استفاده از نفت فوق سبک تولید می شود که از جمله اقلام صادراتی پتروشیمی مهم کره جنوبی در کنار صادرات نیمه هادی های این کشور است ایران از بزرگترین صادر کنندگان نفت سبک به کره جنوبی است.

بنا به گزارش مذکور انتظار می رود کشورهای کره جنوبی، چین، هند، ترکیه و ژاپن همچنان از معافیت های جدید برخوردار شوند اما باید میزان خریدشان را کاهش دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد