فولاد و آهن

احداث خط لوله انتقال آب از زاینده رود توسط ذوب آهن اصفهان

احداث خط لوله انتقال آب از زاینده رود توسط ذوب آهن اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: از چند روز پیش شرکت ذوب آهن اصفهان اقدام به احداث یک خط لوله انتقال آب از زاینده رود نموده و با وجود اخطارهای مکرر کار را متوقف نکرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اسفندیار امینی اظهار داشت: از چند روز پیش شرکت ذوب آهن در حال احداث یک خط لوله انتقال آب از زاینده رود است و با وجود اینکه تیم ساماندهی و حفاظت رودخانه مکرر اخطار داده‌اند اما کار را متوقف نکرده‌اند و این مسئله سبب اعتراض و گلایه کشاورزان شده است.

وی بیان داشت: بر اساس توافق در کمیته 15 نفره زاینده رود مقرر شد آبی که در هر نقطه هر شهرستان برداشت می‌شود و یا به زمین نفوذ می‌کند به حساب همان شهرستان لحاظ شود و افرادی توسط اصناف کشاورزی شهرستان‌های حوضه زاینده رود به صنف استان معرفی شوند تا نظارت‌های لازم را انجام دهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان افزود: حجم آبی که به پل نصر، ابتدای ورودی اصفهان می‌رسد (36.2) معادل 39 مترمکعب در ثانیه است و حجم آبی که به بند آبشار می‌رسد (33.5) معادل 41.7 مترمکعب در ثانیه و کمتر از آبی است که از پل کله عبور می‌کند یعنی بدون احتساب زایش آب در محدوده لنجان، معادل 41.7 مترمکعب در ثانیه از پل کله تا بند آبشار، آب برداشت می‌شود یا نفوذ می‌کند.

وی گفت: این مطلب بدان معناست که از پل کله تا نکوآباد معادل 2.2 مترمکعب در ثانیه، از نکوآباد تا لنج 23.2، از لنج تا موسیان 10.6، از موسیان تا ورودی اصفهان (پل نصر) 3 مترمکعب در ثانیه و از ورودی شهر اصفهان تا بند آبشار 2.7، از آبشار تا پل چوم 13.2 و از پل چوم تا بند مروان 2.9 مترمکعب در ثانیه یا برداشت می‌شود و یا در سفره‌های زیر زمینی این مناطق نفوذ می‌کند.

امینی بیان داشت: این در حالی است که رودخانه زاینده رود در طول تاریخ زایش داشته و حجم آبی که به نکوآباد می‌رسد بایدمشابه بخش بالادست چم آسمان تا سد زاینده رود بیشتر از حجم آبی باشد که از پل کله عبور می‌کند.

وی ادامه داد: طبق آمار شرکت آب منطقه‌ای حجم آبی که به چم آسمان می‌رسد (86.4)، معادل 18.1 مترمکعب در ثانیه بیشتر از خروجی سد تنظیمی (68.3) است، زایش دارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: به این صورت که آبی که به پل زمانخان می‌رسد 3.7 مترمکعب در ثانیه بیشتر از خروجی سد تنظیمی است و حجم آبی که به چم طاق می‌رسد 3.3 مترمکعب در ثانیه بیشتر از خروجی پل زمانخان است و حجم آبی که به چم آسمان می‌رسد 11.1 مترمکعب در ثانیه بیشتر از خروجی چم طاق است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد