فولاد و آهن

تولید بیش از ۴۳ درصد آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه/ عرضه ۷ میلیون تن محصول فولادی در دستور کار گروه مبارکه برای سال ۹۸

تولید بیش از ۴۳ درصد آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه/ عرضه ۷ میلیون تن محصول فولادی در دستور کار گروه مبارکه برای سال ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز- در سال ۱۳۹۷ کل آهن اسفنجی تولید شده در کشور (شرکت‌های تابعۀ ایمیدرو) بالغ‌بر ۲۴ میلیون تن بوده است که سهم گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری) از این میزان، تولید به بیش از ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مختار بخشیان، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، این خبر را داد و گفت: در سال گذشته، در واحدهای احیا مستقیم 1 و 2 شرکت فولاد مبارکه 7میلیون و 15 هزار تن، در فولاد هرمزگان بیش از یک‌میلیون و 691 هزار تن، در مجتمع فولاد سبا یک‌میلیون و 251 هزار تن و در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بیش از 554 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید فولاد و نقش آن در اقتصاد کشور، عرضۀ 7 میلیون و 50 هزار تن انواع محصولات فولادی در برنامۀ سال 1398 شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا قرار گرفته است که این میزان عرضه نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 4.6 رشد نشان می‌دهد.

بخشیان در همین خصوص ادامه داد: در بخش تولید کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا تولید 6 میلیون و 500 هزار تن محصول برنامه‌ریزی شده است که رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در بخش محصولات سرد و پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه نیز تولید یک‌میلیون و 580 هزار تن و رشد 2درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال 97 در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه مصمم‌اند تا همانند سال‌های قبل اهداف شرکت و راهبردهای خردمندانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی در رونق تولید را محقق کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد