اقتصاد و صنعت

در نشست شورای معاونین مطرح شد؛

توسعه سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی

توسعه سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توجه به توسعه استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در نشست شورای معاونین با محوریت طرح‌های صنعتی و معدنی استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار این استان برگزار شد، با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری ایران به پاکستان، این رقم را در برابر ظرفیت‌های تولیدی ایران ناچیز خواند و بر لزوم توجه به توسعه استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه نجات و رونق تولید در سال 98 صادرات به کشور‌های همسایه است، گفت: در مرز شرقی ایران، کشور پاکستان سالانه 60 میلیارد دلار انواع کالا از دیگر کشور‌ها واردات دارد که کمتر از یک میلیارد آن از ایران است و در این خصوص باید با رایزنی و تلاش موانع پیش روی مراوده تجاری با پاکستان را از بین ببریم.

وی با اشاره به روابط طایفه ای، دینی و... که میان ملت ایران و پاکستان وجود دارد، این وجه اشتراکات را فرصتی برای ایران خواند و افزود: برای توسعه صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ضرورت دارد که هدف‌های روشنی مشخص شود و در این خصوص از نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و ... نظر خواهی شود تا در مسیر اجرا با مشکل و ناهماهنگی روبرو نشویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه محرومیت استان سیستان و بلوچستان قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: طرحی که برای استان‌های محروم کشور داریم، باید درباره سیستان به نتیجه مشخصی برسد و در برنامه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین می‌کنیم، وظایف سازمان‌های توسعه‌ای ما نیز در این ارتباط مشخص شود.

رحمانی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه معادن استان سیستان وبلوچستان گفت: ظرفیت‌های خوب معدنی در این استان وجود دارد که اجرای آنها، نتایج ملموسی در بر خواهد داشت.

وی احداث و راه اندازی واحد‌های تولیدی در کشور را کاری مقدس دانست و از لزوم تلاش برای اجرایی شدن مصوبات هر چه بیشتر مصوبات گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید اثر تصمیمات قابل لمس برای مردم باشد، افزود: هر چه در مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان است را باید از سر راه برداریم و این استان نباید در محرومیت باشد، در حالی که در تمام دنیا مناطق مرزی و دریایی توسعه یافته هستند، اما در ایران متاسفانه این گونه نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از به نتیجه رسیدن طرح‌های مختلف در ماه‌های آینده خبر داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد