رویدادها و گزارش های ویژه

معدن نیوز ارائه می دهد؛

گلنکور از زمان تاسیس تاکنون

گلنکور از زمان تاسیس تاکنون
پایگاه خبری معدن نیوز - معدن نیوز در نظر دارد شرکت های معدن و صنایع معدنی دنیا را به مخاطبان خود معرفی نماید و از اینرو تلاش می شود در طول هر هفته چند شرکت مورد رضد و بررسی قرار گرفته و اطلاعات آن جهت استفاده مخاطبان انتشار یابد. در ابتدا به سراغ شرکت گلنکور رفتیم. شرکت گلنکور که در زمینه تولید، بازاریابی و توزیع کالاهای حوزه انرژی، کشاورزی و فلزات فعال است دارای دفتر مرکزی در Baar واقع در کشور سوئیس می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت های تابعه گلنکور نیز در 30 کشور دارای 56 هزار کارمند هستند.

تاریخ این شرکت گویای این مطلب است که گلنکور در سال 1974 تاسیس شد و اکنون یک شرکت فعال در تولید و بازاریابی فلزات، مواد معدنی و نفت خام می باشد.

گلنکور در دهه 80 فعالیت های خود را در حوزه محصولات کشاورزی و انرژی توسعه داد و در سال 1994 به شرکت بین المللی گلنکور تغییر نام داد.

این شرکت در سال 2011 خود را به بازار معرفی کرد و در سال 2013 با Xstrata ادغام شد تا بزرگترین شرکت بازرگانی کالا و کامودیتی در جهان را ایجاد نماید.

خلاصه مالی این شرکت درآمد این شرکت در سال 2017 بالغ بر 205.4 میلیارد دلار بوده و هزینه های عملیاتی آن 232 میلیارد دلار بوده است. دارایی های خالص این شرکت نیز 53.1 میلیارد دلار اعلام گردیده است.

محصولات این شرکت در صنایع خودروسازی، نفت، انرژی و صنایع غذایی می باشد و محصولات این شرکت و شرکت های تابعه آن مستقیما در تولید کالاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.

فعالیت های گلنکور را می توان در حوزه کامودیتی ها به سه بخش تقسیم کرد:

فعالیت های حوزه فلزات و موادمعدنی:

گلنکور در این بخش به تولید و تجارت آلومینا، آلومینیوم، روی، مس، سرب، فروسیلیس، نیکل و سنگ آهن می پردازد. تولید می تواند شامل استخراج یا فرآوری فلزات باشد. بخش فلزی و موادمعدنی گلنکور از دفتر Baar و Stamford اداره می شود. دارایی و سرمایه های کلیدی این بخش عبارتند:
1- Kazzinc: یک مرکز تولید روی، سرب، مس و طلا در قزاقستان که گلنکور 50.7 درصد از مالکیت آنرا بر عهده دارد.
2- معدنMutanda : این معدن با مالکیت 40 درصدی گلنکور و معدن معدنیKatanga با مالکیت 70.15 درصدی گلنکور که هر دو در استخراج مس فعال هستند.
3- Mopani: یک شرکت معدنی در حوزه مس و کبالت در زامبیا که گلنکور مالکیت 73.1 درصد آنرا در اختیار دارد.
4- شرکت روی AR: این شرکت مالکیت و عملیات بهره برداری معدن Aguilar و کارخانه ذوب سرب Palpala و کارخانه ذوب روی AR در آرژانتین را در اختیار دارد. مالکیت گلنکور در این شرکت 100 درصد است.
5- معدن Cobar: این معدن یک معدن مس در استرالیا است که گلنکور 100 درصد مالکیت آنرا بر عهده دارد.
6- شرکت Los Quenuales: این شرکت یک شرکت تولید کنیانتره سرب و روی است که گلنکور در آن 97 درصد سهم دارد.
7- Sherwin Alumina: یک شرکت تصفیه و پالایش آلومینیوم در تگزاس با مالکیت 100 درصدی گلنکور است.
8- شرکت روسال روسیه (Rusal): این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم جهان است که مالکیت گلنکور در آن 8.75 درصد می باشد.
9- پروژه نیکل Murrin Murrin: این پروژه در استرالیا واقع شده و گلنکور در آن به طور مستقیم و غیر مستقیم 82 درصد سهم دارد.
10- شرکت آلومینیوم Century: این شرکت تولیدکننده آلومینیوم در آمریکا و ایسلند است و گلنکور دارای 44.4 درصد سهام در آن می باشد.
11- Xstrata: این شرکت تولیدکننده عمده مس، روی، نیکل و وانادیوم در جهان است و گلنکور دارای مالکیت 34.4 درصدی در آن می باشد.
12- Recylex: این شرکت در زیمنه تجارت و بازیافت سرب، روی و پروپیلن می باشد و سایت های تولید آن در فرانسه، آلمان و بلژیک واقع شده است و سهم گلنکور از این شرکت 32.2 درصد می باشد.

فعالیت های حوزه انرژی:

گلنکور در بخش انرژی در حوزه های نفت، گاز، زغال و کک ورود پیدا کرده و علاوه بر این در محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر گاز مایع، سوخت جت و نفتا نیز فعال است. دفتر بخش انرژی گلنکور عمدتا در لندن، استامفورد و سنگاپور واقع شده و فعال می باشد.

فعالیت های حوزه کشاورزی:

فعالیت های حوزه کشاورزی گلنکور در توزیع و تجارت گندم، ذرت، جو، برنج، دانه های روغنی، روغن های خوراکی و قند تعریف می شود. این مواد از منابع مختلف و در مقیاس های بزرگ خریداری می شود و گلنکور با جدیت در ذخیره سازی و اداره این کالاها مشارکت دارد. دفاتر بخش کشاورزی گلنکور در لندن و روتردام واقع شده و مدیریت می شود.

درخصوص بنیانگذار گلنکورباید گفت وی بزرگترین فرار مالیاتی در تاریخ آمریکا را به ثبت رسانده و در همین باره در سال 1983 به اتهام فرار مالیاتی محکوم شد.

این شرکت در نهایت مبلغ 200 میلیون دلار با به عنوان جزای مدنی به دولت آمریکا تحویل داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد