اقتصاد و صنعت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان؛

احداث سازه آبگیر و شیرین سازی آب دریا ازجمله برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال جاری است/ عملیات اجرایی طرح ها تا ۱۴۰۰ ادامه دارد

احداث سازه آبگیر و شیرین سازی آب دریا ازجمله برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال جاری است/ عملیات اجرایی طرح ها تا ۱۴۰۰ ادامه دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اعلام کرد: احداث سازه آبگیر و شیرین سازی آب دریا، در شمار برنامه های امسال این منطقه قرار دارد. عملیات اجرایی این پروژه ها از سال جاری آغاز و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن شاهرخی افزود: در فاز نخست این پروژه، احداث آبگیر برای برداشت آب از دریا با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار متر مکعب در سال با سرمایه گذاری حدود 32 میلیون یورو پیش بینی شده است.

وی گفت: بخش دیگر این پروژه احداث تاسیسات نمک زدایی و شیرین سازی آب دریا است که ظرفیت آب شیرین تولید شده در فاز اول 50 هزار متر مکعب در روز خواهد بود.

شاهرخی ادامه داد: سرمایه گذاری مورد نیاز برای این بخش حدود 4 هزار و 500 میلیارد ریال است.

حسن شاهرخی با بیان اینکه این پروژه از دو بخش تشکیل شده است اظهار کرد: اشتغالزایی این دو پروژه 150 نفر به صورت مستقیم و 450 نفر غیر مستقیم خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اعلام کرد: زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران در این منطقه مهیا شده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید 4 میلیون تن فولاد، 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 600 هزار تن آلومینیوم و 4 میلیون تن آلومینا در سال احداث شده است.

این منطقه همچنین طرح احداث بندر اختصاصی معدن و صنایع معدنی را در دست احداث دارد. بندر پارسیان اشتغال مستقیم برای 60 هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود 270 هزار نفر به همراه خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد