اخبار استان ها

ذخایر معدنی همدان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن برآورد شده است

ذخایر معدنی همدان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن برآورد شده است
خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان گفت: همدان با داشتن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جزء ۱۰ استان معدنی کشور به شمار می رود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان گفت: همدان با داشتن یک میلیارد و 700 میلیون تن ذخایر معدنی جزء 10 استان معدنی کشور به شمار می رود.
به گزارش معدن نیوز ؛ `خسرو سامری` در ستاد هماهنگی صنایع و معادن استان همدان، معادن را ثروت ملی دانست و افزود: 68 نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که 22 نوع آن در استان همدان یافت می شود.
وی گفت : شهرک های صنعتی متولی ساخت زیر بناهای صنعتی هستند و بر همین اساس دولت به جهت تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی، امور زیر بنایی را در اختیار شهرک های صنعتی قرار می دهد.
سامری از سرمایه گذاری مستقیم 300 میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن استان همدان در سال 89 خبر داد و گفت : این در حالی است که کل سرمایه گذاری در این بخش در سال های 79 الی 85 تنها 150 میلیارد تومان بوده است.
رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان کارخانه سیمان نهاوند را نمونه ای از این سرمایه گذاری ها دانست و اظهار داشت: 170 میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم در این کارخانه به عنوان منشا تحولات عظیم اقتصادی در شهرستان نهاوند به انجام رسیده است.
وی همچنین در خصوص پروژه ذوب آهن اسدآباد اظهار داشت: این پروژه 13 سال متوقف بود که امسال به طور رسمی به بهره برداری می رسد.
وی سهم بخش صنعت و معدن را در صادرات غیر نفتی استان مهم ارزیابی کرد و گفت: سال 89 بالغ بر 57 درصد کل صادرات این استان در بخش صنعت و معدن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد