فولاد و آهن

تداوم رکوردهای تولید در بزرگترین مجتمع فولادی کشور

تداوم رکوردهای تولید در بزرگترین مجتمع فولادی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - پس از نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال رونق تولید، یکی از سازمان هایی که بر اساس سوابق درخشانش انتظار می رفت جامه عمل به این شعار بپوشاند، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود. اکنون با پایان نخستین ماه این سال، چهار رکورد ارزشمند در فولاد مبارکه به ثبت رسیده است که شروع یک سال پر رونق برای تولید در فولاد مبارکه اصفهان را نوید می دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ضمن اعلام خبر ثبت رکورد در بخش های نورد گرم، نورد سرد، فولادسبا و آهن سازی در فروردین ماه افزود: «به همت همه همکاران زحمتکش فولاد مبارکه، علیرغم همه ی مشکلاتی که به واسطه تحریم ها برای تامین بخشی از اقلام و مواد اولیه در مسیر تولید فولاد مبارکه قرار گرفته است توانستیم یک گام ارزشمند در نخستین ماه امسال برداریم. یکی از چالش هایی که امروز در این قطب صنعتی کشور تبدیل به فرصت شده است وجود تحریم ها بود که با تکیه بر خودباوری و دانش فنی مجموعه های داخلی برای بومی سازی برخی قطعات توانستیم از سد تحریم ها عبور کنیم.»

عظیمیان ادامه داد: «فولاد مبارکه باعث سربلندی ایران و پیشرفت صنعت ما در تمام شئون آن است فلذا تلاش داریم با تمرکز بر افزایش انگیزه سرمایه های انسانی در داخل و خارج شرکت و اعتماد به جوانان از مشکلات عبور کنیم.»

وی با تقدیر از تلاش دولت در گشودن مقاصد صادراتی جدید، اذعان داشت: «مقاصد جدید صادراتی مانند عراق، لبنان و سوریه که با تلاش دولت محترم میسر شده است قطعاً در رونق تولید به واسطه صادرات به این کشورها موثر خواهد بود. امیدواریم با مزیت رقابتی مبارکه در تولید محصولات کیفی بتوانیم از این فرصت حداکثر استفاده را با جذب بازارهای همسایه داشته باشیم.»

وی ضمن تشکر از تک تک کارکنان و شرکت هایی که در این موفقیت نقشی داشته اند تاکید کرد: «همدلی که امروز در فولاد مبارکه به وجود آمده، سرمایه ارزنده ایست که برای تداوم آن قطعاً به تلاش بیشتری نیاز است. بنده نیز در کنار سایر همکارانم در فولاد مبارکه برای استحکام آن کوشش خواهیم نمود.»

گفتنی است، فولاد مبارکه در نخستین ماه از سال جاری توانسته مجموع تولید آهن اسفنجی را شکسته و تولید مجموع آهن اسفنجی را به 700 هزار و 544 تن برساند. همچنین تولید محصول گرم این شرکت از مرز نیم میلیون تن عبور کرد و به 500 هزار و 272 تن و محصول نورد سرد به 143 هزار تن رسید. تولید محصول ورق گرم مجتمع فولاد سبا که شرکت تابعه فولاد مبارکه می باشد 116 هزار و 54 تن بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد