سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

دو برابر شدن واردات زغال کک شو چین از استرالیا در ماه مارس

دو برابر شدن واردات زغال کک شو چین از استرالیا در ماه مارس
پایگاه خبری معدن نیوز - واردات زغال کک شو استرالیا از سوی چین در ماه مارس نسبت به فوریه دو برابر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس اطلاعات گمرک چین که در روز پنج شنبه منتشر شد، واردات زغال کک شو چین از استرالیا در ماه مارس تقریبا دو برابر ماه فوریه بود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرکات چین واردات زغال کک شو چین از استرالیا در ماه گذشته 2.23 میلیون تن بود که 92 درصد بالاتر از واردات 1.16 میلیون تنی ماه فوریه بوده است. واردات در ماه مارس سال قبل نیز 1.33 میلیون تن بود.

تجار در دو ماه گذشته بازرسی های گسترده ای از عرضه های استرالیا داشتند و ممنوعیت هایی برای واردات محموله های زغال کک شو در بندر استرالیا وجود دارد و گشت های طولانی مدت در سراسر بنادر این کشور برقرار است.

یکی از تجار مستقر در پکن اعلام کرده بنادر مختلف سیاست های متفاوتی در اجرا دارند اما به طور کلی بیش از 40 روز طول می کشد تا زغال استرالیا به این کشور وارد شود. با این حال تجار علیرغم تمامی محدودیت های گمرکی همچنان سفارشات خود را از استرالیا انجام می دهند چراکه استرالیایی ها قیمت های پایین تری را اعلام می کنند.

قیمت زغال کک شو استرالیا در حال حاضر 200 یوان معادل 29.67 دلار ارزان تر از قیمت تولیدات معادن چین است.

گفتنی است، مناطق معدنی چین شامل Shaanxi، Shanxi و مغولستان داخلی در حال بازرسی های ایمنی هستند که ممکن است تولید در این معادن را مختل نماید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد