معدن

افتتاح دفتر هماهنگی پروژه های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان

افتتاح دفتر هماهنگی پروژه های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان
پایگاه خبری معدن نیوز- با حضور مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد مجتمع مس سونگون و رئیس و مدیران ارشد پارک علم و فناوری استان آذربایجانشرقی و همچنین مدیران چند مرکز تحقیقاتی پنجمین نشست مشترک کمیته اجرایی این دو مجموعه به منظور بررسی و پایش درخواست نیازهای فناورانه ، تامین قطعات مورد نیاز مس سونگون به روش مهندسی معکوس و افتتاح دفتر هماهنگی پروژه های تحقیقاتی در پارک علم و فناوری در روز شنبه مورخ ۰۷/۰۲/۹۸ برگزار گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در ابتدای این نشست، دکتر واعظی ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر از همکاری ارزشمند و مدبرانه ی مجتمع مس سونگون خاطر نشان کرد این همکاری و حرکت شایسته که نشات گرفته از حسن درایت و احساس مسئولیت مدیران مس سونگون بوده از اوایل شهریورماه سال گذشته شروع و انشاالله نقطه ی عطفی در سطح استان برای ارائه ی تولیدات و خدمات بهینه و با قابلیت رقابت در بازار گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه با تمجید از مهندس شریفی مدیر مس سونگون به عنوان مدیری لایق و توانمند در سطح استان افزود: نگرش متفاوتی که ایشان و مجموعه مس به استفاده از مباحث علم و دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی دارند یقیناً سکوی پرتابی برای ایجاد و عرضه ی محصولات با کیفیت جهانی و با قیمت تمام شده ی پایین خواهد بود.

در ادامه ی نشست، مهندس شریفی ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین جلساتی گفت: شرکت ملّی صنایع مس ایران از جمله شرکت هایی است که با وجود شرایط سخت حاکم بر تولید، با تکیه بر کارشناسان، متخصصان و کارکنان تلاشگر این مجموعه همواره بدون وقفه در حال تولید و تکاپو بوده و به پیشرفت خود در این مسیر ادامه خواهد بود و تلاش می نماید در این مسیر با بهره گیری از مسائل علمی و پژوهشی ارزشمند و موثر در نیل به اهداف تعالی با اقتدار تمام و با شتاب بیشتر حرکت نماید.

مدیر مجتمع مس آذربایجان با اشاره به هدف اصلی صنایع تولید با کیفیت و با قیمت تمام شده ی پائین با بروزرسانی تجهیزات خود است افزود صیانت از محیط زیست اولویت اصلی ما بوده و تلاش می کنیم با برقراری ارتباط با مراکز علمی و صنعتی در امر بومی سازی قطعات و دانش پیشگام باشیم چرا که ایجاد بستر خودکفائی توسط تولید کننده های داخلی در ساخت و تولید قطعات مورد نیاز این شرکت از اهداف استراتژیک و عملی این مجموعه می باشد.



ایشان با اشاره به وجود موانع و مشکلات در هر فعالیتی ادامه داد برآنیم با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی دانشگاه ها، متخصصان و مراکز علمی و حمایت همه جانبه از آن ها، راهکارهای علمی برای رفع موانع موجود در تولید و همچنین بهره وری و افزایش بازدهی امکانات و تجهیزات موجود هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی قایل نیستیم بطوریکه اگر در زمانی پژوهشی جواب نداد باز هم مشتاقانه پای کار خواهیم بود تا نتیجه ای کارا حاصل گردد.

شریفی با اشاره به استخراج و استحصال مواد از زمین در مجتمع مس سونگون گفت: این ذات بهره مندی از نعمت های الهی است و ما از مراکز علمی و پارک علم و فناوری استان انتظار داریم با نگرشی متفاوت تر و بر پایه بررسی های علمی و تخصصی و با بهره گیری از مطالعات و نتایج تحقیقات کارشناسان، با ارایه راهکارهای علمی و عملی ما را در رفع موانع موجود و یا تهیدیدات پنهان (از دید ما)، در هر زمینه ای اعم از مباحث معدنی ، بهینه کردن برداشت مواد از معدن ، نگهداری درست از تجهیزات ، ابزار دقیق ، شیمی و ... ما را در نیل به اهداف تعالی خود یاری نمایند.



در ادامه در خصوص پروپوزال های تولید آجر از پسماند و مواد باطله ی تولید ، تولید گلوله های فولادی بهینه شده ، پایش کیفی عیار مس در مراحل مختلف فرآوری بر اساس تکنیک های داده کاوی و کنترل کیفیت آماری ، تصفیه ی آب موجود در پسماند در حضور کارشناسان و مدیران شرکت های فناوری مربوطه بررسی گردید و مقرر شد تا فهرست طرح های تحقیقاتی درخواستی و اولویت دار مس سونگون برای ادامه بررسی و پژوهش ارائه گردد.

این نشست با افتتاح دفتر هماهنگی پروژه های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در محل ساختمان پارک علمی و فناوری استان خاتمه یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد