سایر

معاون وزیر صنایع و معادن :

تاکید بر افزایش بهره وری در استفاده از ذخایر معدنی

تاکید بر افزایش بهره وری در استفاده از ذخایر معدنی
خبرگزاری تخصصی معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن گفت: ‌تکمیل ‌زنجیره ارزش و ‌تولید و ‌افزایش بهره‌وری به ‌ویژه در استفاده ‌بهینه و ‌صیانتی از ‌ذخایرمعدنی جزو اهم برنامه‌های معاونت معدنی است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن گفت: ‌تکمیل ‌زنجیره ارزش و ‌تولید و ‌افزایش بهره‌وری به ‌ویژه در استفاده ‌بهینه و ‌صیانتی از ‌ذخایرمعدنی جزو اهم برنامه‌های معاونت معدنی است.
به گزارش معدن نیوز ؛ " وجیه الله جعفری " در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی در تالار انتظار این شهر برگزارشد، افزود : استفاده از توان ‌تخصصی بخش نظام ‌مهندسی معدن ، ‌ایجاد ‌هماهنگی ‌برای استفاده از توان سازمان‌های توسعه‌ای در ‌راستای رشد ‌فعالیت‌های ‌معدنی و نظارت مستمر و ‌هدایتگر بر فعالیت‌های ‌معدنی ‌برای استفاده ‌بهینه از ذخایر‌معدنی از جمله برنامه‌های ‌این معاونت ‌برای سال جاری است.
" جعفری" اضافه کرد: از سیاست‌های ‌کلان بخش معادن و صنایع معدنی کشور، اکتشاف ، بهره برداری ، فرآوری و تولید محصولات صنایع معدنی با مسوولیت، هدایت و نظارت دولت براساس فناوری های پیشرفته روز توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی است و در ‌این ‌میان ‌نکته حائز ‌اهمیت ‌این است ‌که مواد ‌معدنی خام، ‌ذخایر کم‌عیار و باطله های مفید معدنی از طریق توسعه صنایع فرآوری، وارد فرآیند صنعتی شوند.
وی تصریح کرد: بخش معدن در پنج سال ‌اخیر رشد ‌چشمگیری داشته ‌که نشان از ‌انگیزه بالا و برنامه‌ریزی منسجم دولت ‌برای توسعه ‌این بخش دارد.
"جعفری " تصریح کرد : هر چند ‌طی سال‌های برنامه چهارم فراز و ‌نشیب‌های ‌زیادی در اقتصاد ‌جهانی اتفاق افتاد اما به ‌دلیل ‌پایدار بودن و اثیر پذیری کم  ‌سرمایه‌گذاری در بخش معدن از موضوعات ‌پیرامونی ، ‌عملکرد بخش معدن و صنایع‌ معدنی از رشد قابل ‌قبولی برخوردار بوده است.
وی افزود: به منظورحمایت هرچه بیشتر از صنعتگران و واحدهای صنعتی و معدنی کشور، مقرر شده است در راستای بسته های حمایتی دولت، مبلغ 10 میلیارد دلاربه این بخشها با سود دو درصد در اختیارصنعتگران و معدن کاران قرار گیرد و انشاالله در آینده ای نزدیک این مبلغ به 30 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
معاون وزیر صنایع و معادن ، از صنعتگران و معدنکاران به عنوان سربازان اقتصادی کشور نام برد و گفت: مطمئنا توجه به این افراد و رفع نیازها و مشکلات آنها می توان گام بلندی در راستای رشد و پیشرفت کشورمان باشد.
وی همچنین گازکشی واحدهای صنعتی را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام دولت برشمرد و تصریح کرد: این مسئله باید جدی تر از گذشته دنبال شود تا در پرتو آن شاهد رشد  واحدها و شهرکهای صنعتی قوی تری با تولید و بازدهی بالاتری باشیم.
" وجیه اله جعفری" در ادامه افزود: در قانون جدید معادن تاکید جدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ، ورود افراد ذیصلاح برای قانون اکتشاف، بحث برگشت حقوق دولتی برای کمک به بخش معدن، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده که سیاست اصلی در این بخش بحث هدایت و نظارت بوده نه بحث تصدی گری .
جعفری با اشاره به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها و تاثیر مفید آن بر روی بخش معدن اظهار داشت: با اجرایی شدن این قانون سعی شد تا از کمترین مقدار مواد معدنی بیشترین ارزش افزوده را کسب کنیم .
وی ادامه داد: طبق این قانون قرار بر این شد تا از صادرات به صورت خام جلوگیری شود و با انتقال تکنولوژی و فناوریهای روز به این صنعت بتوان بیشترین بهره وری را داشت.
این مقام مسئول، ذخایر قطعی معدنی را 36 میلیارد تن اعلام کرد و گفت: بخش اکتشافات معدنی جزء سرمایه های ملی محسوب شده و نمی توان از آن به عنوان هزینه نام برد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد