فولاد و آهن

احتمال وضع عوارض انتی دامپینگ بر روی میلگرد ترکیه و سنگاپور در مالزی/ راه برای صادرات فولاد ایران بازتر می شود

احتمال وضع عوارض انتی دامپینگ بر روی میلگرد ترکیه و سنگاپور در مالزی/ راه برای صادرات فولاد ایران بازتر می شود
پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت تجارت و صنعت بین الملل MITI مالزی تحقیقات پیرامون دامپینگ میلگرد سنگاپورو ترکیه را آغاز کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، مالزی با استناد به آسیب صنایع داخلی این کشور از واردات بی رویه میلگرد از کشورهای سنگاپور و ترکیه، تحقیقات آنتی دامپینگ را کشورهای مذکور آغاز کرد.
طبق قوانین آنتی دامپینگ و مقررات مربوط به آن در سال 1993، تعیین اولیه تعرفه ظرف 120 روز از تاریخ آغاز تحقیقات خواهد بود.
وزارت تجارت و صنعت بین الملل مالزی (MITI) در بیانیه ای طی روز جاری گفت: اگر تعیین اولیه تعرفه ها مورد تایید قرار گیرد دولت موقتا مقررات و تعرفه های آنتی دامپینگ را با نرخ های ضروری اعلام می کند تا از آسیب های بیشتر به صنایع داخلی جلوگیری شود.
این وزارتخانه گفته پس از درخواست انجمن فولاد مالزی که نشان می داد تولیدکنندگان فولاد داخلی از واردات ورق های گرم، میلگرد و دیگر محصولات تغییر شکل یافته آسیب دیده اند، تحقیقات آنتی دامپینگ را آغاز کرده است.
این انجمن مدعی شده که واردات میلگرد از سنگاپور و ترکیه به مالزی با قیمت های پایین تر از قیمت های داخلی صورت می گیرد و حجم این واردات تیز افزایش یافته که آسیب جدی به فولادسازان داخلی ایجاد کرده است.
در همین رابطه MITI مجموعه ای از پرسشنامه ها را از طرفین یعنی واردکنندگان، تولیدکنندگان خارجی، صادرکنندگان و انجمن خواهد داشت و تا 24 می 2019 به آنها زمان داده شده تا این پرسشنامه ها را ارائه دهند. در صورت عدم دریافت اطلاعات در زمان مشخص شده، دولت براساس مستندات موجود و یافته های اولیه تصمیم گیری خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد