طلا و نقره

رشد مصرف طلای چین در سه ماهه اول امسال علیرغم برنامه این کشور برای کاهش تولید فلز زرد در سال جاری

رشد مصرف طلای چین در سه ماهه اول امسال علیرغم برنامه این کشور برای کاهش تولید فلز زرد در سال جاری
پایگاه خبری معدن نیوز - مصرف طلا در چین طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۸۶ تن و ۹۳۰ کیلوگرم رسید که بخش عمده این مصرف مربوط به حوزه زیورآلات بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از وب سایت Chinadaily، با وجود برنامه کاهش تولید فلز زرد طی 6 ماه نخست 2019، مصرف طلای چین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 0.69 درصدی به 286 تن و 930 کیلوگرم افزایش یافت.

طراحی بهتر، تنوع بیشتر و ارزش افزوده بالاتر مصرف فلز زرد را در بخش جواهر فروشی چین افزایش داد. طی مدت یاد شده، در بخش زیورآلات بیش از 188 تن طلا مصرف شد که نشان از رشد 4.18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

این در حالی است که در بخش شمش، مصرف طلا با 4.42 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال 2018 به 70 تن رسید در همین حال مصرف سکه طلا نیز با افت 63 درصدی به یک تن کاهش یافت. مصرف طلا در بخش صنعت نیز به 27 تن و 800 کیلوگرم رسید که حاکی از کاهش 2.3 درصدی دارد.

تولید طلا در چین طی سه ماهه نخست 2019 میلادی به 92.8 تن رسید که نشان از افت 5.5 درصدی دارد. از جمله دلایل این افت تولید می توان به کاهش تولید معدنکاران، تعلیق تولید به دلیل مسائل فنی و زیست محیطی و ارتقاء خطوط تولید در برخی مناطق ذکر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد