فولاد و آهن

عزممان برای صادرات جزم است/ کاهش اثرات تحریم فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور را می طلبد

عزممان برای صادرات جزم است/ کاهش اثرات تحریم فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور را می طلبد
پایگاه خبری معدن نیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی یک فرمان اجرایی بخش معادن و فلزات ایران را تحریم کرد. این تحریم شامل صنایع آهن و فولاد، آلومینیم، سرب و مس اعلام شده است.
  بزرگنمايي:

تقی ممتازان، معاون بازرگانی فولاد کاوه جنوب کیش در خصوص اینکه این موضوع تا چه میزان صادرات این محصولات را با چالش مواجه خواهد کرد به خبرنگار معدن نیوز گفت: با توجه به اینکه صادرات دارای 2 جنبه شامل خریدار و صادرکننده است، این موضوع بر روی صادرات ما آنچنان تاثیر نخواهد داشت چرا که اراده کشور بر صادرات است.

وی افزود: تحریم جدید آمریکا ممکن است بر تصمیم خریداران اثر بگذارد. باید ببینیم که خریداران تا چه میزان از این تصمیم متاثر خواهند شد و چه میزان ریسک می کنند که خرید از ایران را ادامه دهند که این موضوع نیازمند زمان است.

معاون بازرگانی فولاد کاوه جنوب کیش عنوان کرد: از سویی دیگر این تصمیم ممکن است برمیزان و نحوه ارایه خدمات شرکت های خدماتی در بخش حمل و نقل، بیمه و بانک ها اثر بگذارد.

وی تاکید کرد: ما با تمام قدرت به دنبال صادرات هستیم و عزممان را جزم کرده ایم.

ممتازان درباره مهم ترین اثر این تحریم گفت: با توجه به اینکه بازار فولاد داخل با کمبود مواجه نخواهد شد و سهم ایران نیز در بازار صادراتی خیلی پررنگ نیست جهش قیمتی در بازارهای جهانی نخواهیم داشت. با توجه به اینکه کل صادرات ما در بخش فولاد حدود6-8 میلیون تن است لذا می توان گفت اهمیت صادرات بیشتر برای ایران است.

معاون بازرگانی فولاد کاوه جنوب کیش اضافه کرد: در سال گذشته که مبارکه از گردونه صادرات خارج شد جهش قیمتی در بازار ایجاد نشد. شرکت هایی که صادرات را هدف گذاری کردند و تولیداتشان را افزایش دادند از عدم صادرات آسیب خواهند دید و باید ساز و کار مناسب برای شرایط تحریم را پیش بینی کنند.

به گفته ممتازان برای کاهش اثرات این تحریم باید دستگاه دیپلماسی کشور فعال باشد و با رایزنی هایی که انجام می دهد شرایط را برای ادامه صادرات خصوصا به کشورهای مستقل دنیا و همسایه فراهم نماید.

معاون بازرگانی فولاد کاوه جنوب کیش درباره پیش بینی بازار این محصولات با توجه به تحریم اعمال شده گفت: قطعا خریداران فشار مضاعفی بر قیمت های صادراتی ما وارد می کنند. با توجه به اینکه انها برای خرید از ما ریسک می کنند در نتیجه انتظار دارند هزینه ریسک توسط فروشنده تقبل شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد