آلومینیوم و مس

آرامش سیاسی و شرایط آرام بازار دو دلیل ثبات قیمت مس در اکتبر

آرامش سیاسی و شرایط آرام بازار دو دلیل ثبات قیمت مس در اکتبر
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار مس در اکتبر رو به ثبات رفته و دلیل آن آرامش سیاسی و شرایط آرام بازار است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طبق پیش‌بینی مؤسسه «اف سی استون»، انتظار می‌رود که قیمت‌های مس طی ماه اکتبر در بازه کنونی باقی بماند و در سطوح 6,365 تا 6,770 دلار بر تن معامله شود. تسکین تنش‌های سیاسی و شرایط آرام‌تر بازار، دلایل ثبات قیمت‌ها در این دوره عنوان شد.

به‌دلیل افزایش ذخایر انبارهای بورس فلزات لندن، بهبود شاخص ارزش دلار و انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی در چین، بازار مس در طول ماه سپتامبر، رشد قیمتی مشاهده‌شده در ماه آگوست را جبران کرد. علاوه بر این، طوفان‌های «ایرما» و «ماریا»، شهرهای «هوستون» و «کارائیب» را ویران کرد و بر تقاضای کوتاه‌مدت کالاها تأثیر منفی بر جای گذاشت. داده‌های ماه آگوست نیز حاکی از کاهش تقاضای چین بودند.

ذخایر مس در انبارهای بورس فلزات لندن طی ماه سپتامبر حتی به 313,850 تن نیز صعود کرد که نسبت به کمترین مقدار مشاهده‌شده در ماه آگوست، رشد 7/40 درصدی را نشان می‌دهد، اما همچنان در مقایسه با بیشترین سطوح ماه جولای 9/1 درصد کمتر بود. البته ذخایر مس تا پایان این ماه تا حدودی کاهش یافت و در آخرین روز سپتامبر به 295هزار و 500 تن رسید.

تنش‌های سیاسی با کره شمالی نیز تا حدودی کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که این شرایط آرام گرفته است و دو طرف دعوا (کره شمالی و ایالات متحده) لحن متعادل‌تری پیش خواهند گرفت. پیش‌بینی می‌شود که آزمایش موشکی دیگری نیز انجام نخواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد