رویدادها و گزارش های ویژه

معدن نیوز بررسی کرد؛

چگونگی عملکرد صنعت الکترود گرافیتی چین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹/ شرایط در بازار الکترود گرافیتی رو به بهبود است

چگونگی عملکرد صنعت الکترود گرافیتی چین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹/ شرایط در بازار الکترود گرافیتی رو به بهبود است
پایگاه خبری معدن نیوز - به نظر می رسد کمبود الکترود گرافیتی که در چین از سال ۲۰۱۷ و به جهت تعطیلی واحدهای آلاینده الکترود گرافیتی رخ داد به دلیل افزایش قابل توجه تولید الکترود در این کشور و نیز رشد صادرات در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در حال برطرف شدن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طبق داده های انجمن کربن چین، تولید الکترود گرافیتی چین در ماه های ژانویه تا مارس 160 هزار و 565 تن ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 16 درصدی داشت.

تولید الکترود گرافیتی با توان فوق العاده حدود 78 هزار و 375 تن بود که این نیز 46.82 درصد افزایش داشت.

کل تولید الکترود گرافیتی معمولی چین نیز 27 هزار و 800 تن گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افت داشت.

5 تولید کننده برتر الکترود گرافیتی توان فوق العاده چین و نیز 5 فروشنده اصلی الکترود گرافیتی چین در تصویر نمایش داده شده اند.

در سه ماهه اول 2019 فروش الکترود گرافیتی توان بسیار بالای چین (UHP) نیز رشد داشته درحالی که فروش الکترودهای HP با 5.21 درصد رشد به 46 هزار و 768 تن افزایش یافت.

در اواخر ماه مارس مجموع موجودی محصولات کربنی در کل صنایع 289 هزار و 671 تن بود که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر بود.

موجودی الکترود گرافیتی نیز 86 هزار و 639 تن بود که رشد 43 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشت.

از این میزان، موجودی الکترود گرافیتی توان بالا 23 هزار و 833 تن و اکترود گرافیتی با توان فوق العاده بالا نیز 33 هزار و 929 تن بوده است.

حجم کل صادرات اکترود گرافیتی چین درماه های ژانویه تا مارس 34 هزار و 588 تن گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی داشت.

حجم کل صادرات الکترود فوق قوی با رشد 3 درصدی 21 هزار و 598 تن و الکترود معمولی با همان قوی با رشد 17 درصدی 10 هزار و 210 تن بود.

گفتتی است چهارمین کنفرانس شمش فولاد، موادخام زنجیره فولاد و قراضه فولاد (4th steel scrap, billet and DRI Trade summit) و دومین کنفرانس جهانی الکترود گرافیتی (2nd Global GRAPHIT ELECTRODE CONFERENCE ) همزمان در تاریخ 27 تا 29 آگوست 2019 میلادی برابر با 5 تا 7 شهریور سال جاری در جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود. برای هماهنگی و اطلاعات بیشتر با معدن نیوز تماس بگیرید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد